Kleding laten maken in Hoi An

Zaterdag vertrek ik naar Vietnam en ik zou toch graag iets van kleding laten maken in Hoi An, ik denk dan aan een jurk(je) en een colbertje. Heeft iemand enig idee hoeveel geld ik hier ongeveer voor moet vrijhouden in mijn budget?

Als je goed afdingt, niet zo heel veel. Wij hebben de helft van de prijs van onze broeken voor elkaar gekregen. 15 USD per broek, geloof ik (ben niet helemaal zeker). Ligt er misschien ook aan wat voor soort jurkje en colbertje je wil laten maken, maar ze beginnen daar met het noemen van een nogal hoge prijs, in ons geval, en het lijkt mij de bedoeling dat je dan gaat afdingen :wink:

Aan de andere kant weet ik niet wat de arbeidsomstandigheden daar zijn, dus een extraatje betalen, vond ik niet zo erg in Vietnam. Ik denk niet dat je een heel hoog budget hiervoor hoeft uit te trekken, maar er zijn geen vaste prijzen (omdat je mag onderhandelen).

Alvast een hele fijne reis gewenst!

Groetjes, Anne

Oke, dat klinkt al goed! Het is wel maatkleding, dat moet je wel in je achterhoofd houden natuurlijk. Maar meer dan een euro of 50 kan er niet aan uitgeven (budgettechnisch gezien), dus dit geeft me wel hoop!

Hallo L,

Misschien ook een tip wanneer je wat gebonden zit aan een budget.

Misschien heb je wat in gedachten en neem een printje mee en ga wat prijzen links en rechts opvragen.
Komen ze budgettair niet goed uit vraag dan naar wat voor stof ze wilden gebruiken en vraag voor een goede goedkopere vervanger hiervan en kijk dan naar de prijs…
Misschien is deze voor je budget.

Houdt ook even gedachten dat je in geheel Viet Nam kleding kan laten maken en het in de Mekong Delta bijv. goedkoper is dan in Hoi An voor hetzelfde jurkje.

Let er ook even op dat wanneer je kleding laat namaken, ze er geen merkje van de ontwerper laten inzetten. Je zal net zien dat je koffer gecontroleerd wordt en boven de limiet gaat van wat je mag meenemen aan namaak; ben je het weer kwijt.

Maar voor 50 euro kan je een leuk jurkje laten maken in Viet Nam.

Veel plezier de komende tijd in het mooie Viet Nam.

gr.
Ton.

O ja, goede aanvulling van Ton! Ik heb dit ook gebruikt om af te dingen: vragen naar goedkopere stoffen. Dat moet ik er dan wel bij vertellen :wink: Deze stoffen zijn mij overigens goed bevallen :slight_smile:

Groetjes, Anne

1 like

Als wij kleding willen laten maken, hebben jullie dan toevallig een goed adres? Wij vertrekken vandaag naar Hoi an om daar 3 dagen te verblijven.

Niels

Voor wat betreft het geven van een juist adres lijkt mij een beetje moeilijk. Wij hebben de ervaring dat het personeel in sommige zaken nogal wat opdringerig kan zijn. Wat hierboven al een beetje omschreven staat lijkt mij wel haalbaar. Loop gerust een aantal kledingzaken binnen, je zult ervan versteld staan hoeveel zaakjes er zijn. Doe zaken bij een winkeltje waarbij je je op je gemak voelt. Neem vooral rustig de tijd om de stoffen uit te zoeken en betaal rustig minder dan de helft waarmee ze in eerste instantie beginnen. Succes. Ik zou trouwens ook overwegen om een hele of halve dag te gaan fietsen in HoiAn. Er zijn een aantal georganiseerde fietstochten die je op hele leuke plekjes brengen.

Groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

1 like