Momenteel woon ik in Uganda maar wil in dec de kilimanjaro beklimmen. Heeft iemand ervaring met het klimmen, een goede organisatie die de kosten niet teveel op de spits drijft maar toch goed is. Hoe lang moet ik er ongeveer voor uit trekken? Gewoon wat basic info dus
Hallo! Leuk dat je de Kilimanjaro wilt beklimmen! Ik zou er minimaal 7 dagen voor uittrekken. Er zijn verschillende routes mogelijk: de uitdaging van het beklimmen zit hem niet zo zeer in het echte ‘klimmen’, maar meer in de hoogte van de berg. Getraind of niet: je weet nooit hoe je lichaam op deze hoogte reageert. Het allerbelangrijkste is daarom acclimatisatie. Geef je lichaam de tijd om aan de hoogte te wennen. Dus: hoe meer dagen op de berg, hoe groter de kans van slagen!
Succes!
Zelf heb ik nog geen ervaring met het beklimmen, want ik ga pas in januari. Wel heb ik veel contact met een gids die met onze klanten klimt. Mocht je dus meer specifieke vragen hebben dan kan ik deze altijd doorspelen.
Minimaal 7 dagen heb je toch wel nodig om te klimmen ivm de hoogte. Dan heb je de meeste kans om het te halen. Ook raad ik je toch wel aan om vooraf wat aan training te doen. Hoe beter getraind, hoe minder zuurstof je nodig hebt. Maar dan nog weet je niet hoe je lichaam op de hoogte reageert.
Kijk bij het uitzoeken van een organisatie goed uit en kies niet altijd de voordeligste. Onze gids heeft het meegemaakt dat leden van een andere groep kwamen vragen of er nog eten over was omdat er bij hun niet genoeg was.
Veel plezier bij de voorbereidingen en succes!
Mary
tanzaniasafaritour
Hoi hoi!
Ik woon nu in Moshi en heb voor anderhalve week terug de Kilimanjaro beklommen. heb een goede prijs gekregen bij Kili climbers en heb een fantastische tijd op de berg gehad. Ik heb de machame- route gedaan maar dan in 5 dagen. Moet eerlijk zeggen dat in een dag naar beneden gaan wel wat veel was maar mijn eigen bed en een warme douche maakte dat 's avondje wel weer goed. Als je het leuk vindt kun je mijn verslag van de klim lezen op mijn website www.lopenvooreenbeterleven.wordpress.com voor meer specifieke vragen stuur me maar een berichtje. Hoop dat je er iets aan hebt!