Kickboksen in Thailand

Beste allemaal

Ik ben een vrouw van 29 jaar en ga november/ december 2015 zes weken naar Azië en oa wil ik gaan kickboksen in Thailand

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen over kickboks trainingen in Thailand en dan met name over trainingen in het zuiden, bijvoorbeeld Koh Samui.

• Hebben jullie tips voor een goede school?
  • Ik ben van plan mijn gehele uitrusting in Bangkok te kopen. Is dat aan te raden?
  • Ik kijk ter plekke of ik een of twee keer per dag wil trainen, wellicht afgewisseld met fitness of crossfit? heeft iemand daar ervaring mee?

Ik hoor graag van jullie :slight_smile:

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden.

Ik weet er hier in Rawai alleen al 10+, dus ik zou zeggen: maak een keuze voor een plaats, en maak dan ter plekke je keuze voor een kickboks school. Gewoon bezoeken en kijken waar je je goed bij voelt.

Bedankt voor de reactie.
Ik weet dat er heel veel aanbod is, daarom wil ik graag wat ervaringen horen van mensen.
Mijn voorkeur gaat uit naar koh Samui, dus als iemand daar wat weet?

• Updated - - -

Raad men het me aan om in bangkok alle benodigdheden te kopen? (handschoenen, scheenbeschermers etc)

ligt eraan hoe fanatiek je bent in kickboksen :wink:

ik heb 12 jaar getraind in nederland en heb in thailand getraind bij sidyothong, wat volgens mij van oudsher 1 van de grotere kampen in thailand is.
dit kamp ligt dan wel weer in pattaya dus dat is niet het zuiden. in dit kamp trainde wel de grote van nederland ter voorbereiding op hun partiijen in thailand (ramon dekkers en robbie kaman).

op koh samui heb je een kamp genaamd super pro samui. dit is van een jongen, robbie timmers, die een aantal jaar terug vanuit nederland verhuisd is naar koh samui om dit kamp te runnen. hedendaagse vechtsport grootheden kan je hier makkelijk tegen komen.

ik zelf heb alleen een broekje in bangkok gekocht en een set bandage.
handschoenen kon ik lenen bij sityodthong en aangezien ik alleen met een trainer heb getraind op pads (armkussens) heb ik geen scheenbeschermers nodig gehad.