Khao Yai en Hua Hin

Beste Thailandkenners

Deze zomer gaan we met onze zoon van 6 3 weken naar Thailand.
We hadden nog een vraag over Khao Yai. We dachten aan de anderhalve dagtocht bij Ton Tan Travel. We lazen dat er mensen waren die de halve dagtocht niet fijn vonden en enkel nog voor de dagtocht door de jungle zouden gaan. Wij dachten ook de halve dagtocht nog te doen omdat de vleermuizengrot wel indrukwekkend lijkt. Heeft iemand ervaring met de halve dagtocht ? Kunnen we gewoon zelf die vleermuizengrot makkelijk vinden ? We beschikken over een wagen.

Daarnaast gaan we tot slot 4 dagen naar Strand ( voor onze zoon) in de buurt van Bangkok. We dachten aan regio Hua Hin. We willen echt zo’n typisch strandhotel. Toegang tot de beach. Iemand een leuke ervaring ?

Bedankt voor de tips.

Als je iets wild ondernemen in Thailand trek er gewoon voldoende tijd voor uit .beter is goeds dan half half.

In plaats van Hua Hin zou je ook Koh Samet kunnen overwegen, ook niet al te ver bij Bangkok vandaan (alleen niet op White Sand Beach verblijven). Hua Hin is best leuk en gezellig, maar een eiland heeft toch altijd wel iets…vind ik :slight_smile:

Voor het Khao Yai NP ben ik verbleven bij Bobbys Jungle Tours. Zij hebben leuke dagtochten maar ook een tocht van een halve dag of combinaties hiervan. Ik sliep in een slaapzaal maar ze hebben ook huisjes/apartementen die geschikt zijn voor gezinnen. Ik kan me nog wel herinneren dat de tocht naar de vleermuizengrot echt over kleine paadjes ging (geen wegen) en nogal hobbelig was. De vraag is of je dit wel zelf wil rijden. Hetzelfde geldt voor het nationaal park, wij zagen meerdere wilde olifanten en hadden een ervaren chauffeur en parkranger bij ons in de toerwagen.

Bij Bobbys was alles echt dik in orde, de gidsen waren super vriendelijk en spraken goed Engels, de tours waren interessant en het eten was goed verzorgd (tegen meerprijs). Het voordeel van een auto is dat je vanuit Bobbys makkelijk naar Pak Chong kunt rijden om daar wat dingetjes te kopen of te gaan eten.