Begin maart vertrek ik naar Phuket, om van daar af diverse eilanden te bezoeken. Nu lijkt het mij wel wat om onderweg naar Koh Samui het Khao Sok park aan te doen.
Ik heb wel wat gelezen over de accomodatie maar dat scheen niet zo schoon te zijn volgens de recensies.
En kan je er ook gewoon wandelen, zonder te hoeven klauteren en zo, want ik heb een beperking aan mijn been…
En kan je er makkelijk komen?
Het ligt er een beetje aan waar je verblijft. Zo is er bijvoorbeeld ook Elephant Hills (http://elephant-hills.com/) waarbij je in luxe tenten slaapt. Zeker de moeite waard, maar prijzig.
Slaap je in Tree Tops dan is dat wel enigszins back-to-basic. De boomhutten zijn vaak erg vochtig, omdat de stam van de boom door de bungalow gaat en dit niet zo goed afgesloten is. Ik zou me hier niet al teveel zorgen over maken, stel je er op in, dan is het zeker een mooie ervaring.
Je kan er ook gewoon wandelen.
Twee weken geleden was ik in Morning Mist Resort, 750 baht voor een bungalow met mountain view. Basic, maar absoluut schoon, en ze hebben een paradijselijke tuin.
Het meer moet je ook gaan bekijken, zooooooooo mooi !
Ik heb besloten om daar ook te gaan kijken, hoe ben jij er heen gegaan? Ik ben van plan om er met de bus heen te gaan, maar ik las op internet dat er 2 ingangen aan het park zijn?
Ik vroeg me dus af of jij me kan vertellen hoe ik er het beste kan komen, en of er inderdaad 2 ingangen zijn, of dat er gewoon 1 ingang is waar alle bussen, taxi’s etc stoppen, of er bijv gewoon 1 hoofdingang is. Het zou niet handig zijn als ik bij de verkeerde ingang zou staan, kilometers verwijderd van dat mooie resort…
Gelukkig is het makkelijker dan je op voorhand denkt.
Er zijn twee ingangen, maar er is er maar eentje waar de resorts zijn.
Daar zetten alle bussen, taxi’s e.a. je af.
Die andere ingang ligt 80-100 km verderop, en is de ingang waar je naar het meer gaat. Als je op het meer overnacht, dan is dat inclusief vervoer, geregeld door een van de resorts.
Ik ben vanaf Phuket gekomen, dan moet je eerst een uur of drie met de bus naar Takua Pa, en daarna nog een uur of twee met de bus richting Surat Thani. Je vraagt aan de chauffeur of hij je af wilt zetten bij Khao Sok. Vind je dat te ingewikkeld, er rijden ook minibusjes die direct op Khao Sok rijden. Deze boek je van tevoren in een reisburo op Phuket. Meestal kan het ook in het hotel of guesthouse waar je verblijft. Echter, de kosten van de minibus zijn hoger.
Dat is balen, dat je weer terug bent, zal best wel weer even wennen geweest zijn…
Voor mij is het bijna zover, volgende week!!! Bedankt voor je info, het lijkt me echt gigantisch mooi daar, ik denk dat ik een minibus neem, zo heel gek veel duurder zal dat toch niet zijn denk ik…
Nog 1 vraagje: is het dan nog lang lopen vanaf de bushalte naar het resort? Ik las ergens dat het bijna 2 kilometer is, en dan met volle bepakking…
Of is er een soort pick up service???
Het is denk ik het handigst om gelijk bij aankomst in phuket een sim kaart daar te kopen?? Dat lijkt me goedkoper dan op mijn huidige simkaart te bellen.
Weet jij toevallig ook wat je moet intoetsen om naar nederland te bellen??
Alvast bedankt voor de antwoorden weer…>>>
Bij de 7-11 koop je een prepaid kaart. Er zijn verschillende aanbieders, DTAC heeft een goede naam, ik had er een van TRUE.
Kijk vooral uit dat je je telefoon in Thailand niet inschakelt terwijl je NL SIM er nog in zit, vooral met een internetabonnement kan dat aardig in de kosten lopen.
Laat in elk geval ff weten hoe het was. Ik was dus enkele maanden geleden nog op Phuket, eigenlijk veeeel te toeristisch voor mij, maar ik heb vrienden die de juiste plekjes weten. Bezoek in ieder geval de Buddha op de berg, daar komen voor het merendeel Thai, en dat beviel mij prima.
ook de uitzichten zijn prachtig .
Nog een vraagje. Even over Phuket: wat kost het ongeveer om in Patong met een tuktuk van a naar b te komen?? Wat is een redelijke prijs?? Lees steeds meer verhalen over de maffia in Phuket…en mijn hotel ligt een stuk van het strand af,
Twee maanden geleden was ik nog op Phuket, maar ik was in een ander gedeelte, Rawai Beach. En maffia, dat is een groot woord, het zijn vriendelijke mensen die iets aan de toerist proberen te verdienen.
En dan het liefst wel zoveel mogelijk…
Hey Cynthia,
we zijn net terug van onze eerste Thailandreis en hebben ook Khao Sok bezocht. En ik kan je geruststellen: het is er echt schitterend! We verbleven in Arts Riverlodge (850baht voor boomhutkamer met openluchtdouche). Vond het er zeer aangenaam - ook al omdat er vele aapjes rondlopen op het domein. Maar het MorningMist Resort en Nung House leken ons ook mooi te zijn.
Bij de resorts ligt de ‘park’-ingang. Hier kan je op eigen houtje of met gids mooie wandelingen maken naar watervallen e.d. De ‘meer’-ingang ligt zoals Hans aanhaalde 80km verderop. We hebben een 1-daagse lake-tour geboekt (1400 baht): in dit pakker zat de ophaling van/naar het hotel + vervoer naar het meer, een boottocht van ±60min naar overkant van het meer en aldaar een junglewandeling en grottentocht doen - inclusief een lunch.
Als je slecht te been bent, kan je de grottentocht eventueel overslaan want dat was nogal hevig.
We zijn met de minibus rechtstreeks vanuit Koh Lanta naar Khao Sok gekomen (700 baht - relatatief duur, met de bus via Takua Pa is goedkoper) - let wel op: de minibus-chauffeur probeerde ons een ander resort aan te smeren en dreigt je aan de bushalte af te zetten. maar uiteindelijk bracht hij ons toch tot bij het gewenste resort).
De minibus vanuit het hotel naar Suratthani kost 250 baht . Maar je kan diezelfde minibus ook bij de bushalte nemen,dan kost hij maar 150baht. De openbare bus naar SuratThani was 80-90baht.