Kerst met Bil en Ria

(origineel bericht op be-more.nl)

Kerst met Bil en Ria

Hallo allemaal,

Het is weer lang geleden dat jullie via deze weblog wat van mij hebben vernomen, en eerlijk gezegd had ik zelf ook niet verwacht dat ik weer zou posten.

Mijn hele verhaal is natuurlijk hier op mijn blog niet zo mooi afgerond, maar de meeste van jullie heb ik inmiddels natuurlijk al lanngggg gesproken en jullie hebben vast mijn mooie verhalen al gehoord. Ik ben nog bezig (of eigenlijk, weer bezig) met mijn Malawi fotoboek, omdat deze van de computer is verdwenen toen ik hem bijna klaar had…dus. Maarja, niet zeuren, dat doen ze in Malawi ook niet :wink:

Helaas heb ik dit keer minder leuk nieuws en minder wilde verhalen, maar toch iets wat ik even met jullie wil delen.
Ik heb namelijk alsnog een bloedtest laten doen om te kijken of ik bilharzia heb opgelopen (de parasieten die in het Malawimeer rondspoken) in Malawi. Ik had al een kuur gedaan tegen de bilharzia na mijn reis. Maar helaas belde de huisarts mij vandaag om te melden dat mijn bloedmonster, dat inmiddels helemaal naar Leiden is afgereisd, voorzien is van niet zo gezellige bilharzia-parasieten.

Schrik niet, ik ga jullie niet verlaten, maar het is wel vervelend. Een beetje een naar idee dat er parasieten in je lichaam zich vol lopen te vreten en zich voort lopen te planten. Het kan op heeeele lange termijn zeker ernstige gevolgen hebben, daarom ben ik alleen maar blij dat ik er nu achter ben gekomen.
Voor nu betekent het alleen dat ik een gezellige kerst ga hebben met Bil en Ria (het koosnaampje dat de meeste afrika-gangers wel kennen), en dat ik binnenkort nogmaals een kuur moet slikken om hen uit mijn bloedbaan te bonjouren.

Een kleine boodschap voor al mijn lieve mede-vrijwilligers, en diegenen die nog moeten gaan: laat je bij terugkomst in nederland na een paar maanden testen op bilharzia, ook als je een kuur hebt geslikt die je in Malawi hebt gekocht! Ik wil jullie namelijk graag ook in 2013 nog gezond terugzien!

Dat was het voor nu,

Wij wensen jullie allemaal een hele fijne, warme, en gezellige kerst,

en alvast een heel gelukkig en gezond 2013!!

Liefs!

Leyla, Bil, en Ria

(origineel bericht op be-more.nl)