Aankomende november/december gaan wij rondtrekken in Chili/Argentinië (dwz Santiago-Paas Eiland-Patagonië-Vuurland-Buenos Aires). De planning is dat we rond 24 december in BA aankomen en vanuit daar op 27 december weer naar huis vliegen. Hoe is de kerst in BA? Aan te raden of niet? duur? druk? alles gesloten? iets te beleven?
Verder zijn alle andere tips voor onze reis ook altijd welkom!
De restaurants zijn allemaal open en beleven hoogtijdagen (de 24e en vooral de 25e december). Veel winkels zijn gewoon gesloten de 25e. Voor de Argentijnen is de Kerstavond van de 24e dé viering van Kerstmis en velen brengen die avond in familie door. De Tweede Kerstdag zoals die in NL gebruikelijk is, bestaat hier niet.
Voor de rest is het niet zo’n bijzondere periode in Buenos Aires (vind ik zelf), wél lekker warm in de stad.
Even por las dudas Jan, maar volgens mij zijn lang niet alle restaurants open met kerstavond… Tenminste, laatste keer dat ik met kerst in BsAs was niet. En ik zou voor de zekerheid wel enige dagen van tevoren reserveren (gewoon even langslopen), dat wordt wel gewaardeerd. Restaurants werken ook over het algmeen met een speciaal kerstmenu tijdens kerstavond.