Zaterdag 24 december vertrekken we voor 4 weken naar Costa Rica. We zijn bezig met het bepalen van de route en willen graag weten waar het leuk is tijdens Kerst en oud/nieuw. Ik heb gelezen dat Kerst in CR niet is zoals in NL, maar misschien dat er toch plaatsen zijn die leuker zijn om tijdens deze dagen te zitten? Wat zijn in het algemeen gezellige plaatsen (restaurantjes, terrasjes, barretjes, backpackers enz) in Costa Rica?
Wie kan me antwoord geven? Meerdere vragen volgen nog!
stel je van kerstmis maar niet veel voor in Costa Rica: plastic kerstmannen met kunstsneeuw, flikkerende lampjes in alle mogelijke kleuren.
Kerstmis is beslist niet wat kerstmis is in Europa. Het is één vrije dag die in de vakantie valt van de school. Dus gaan veel Tico’s zelf ook op stap.
Wil je kerstmis vieren dan moet je zelf iets organiseren of zoek een hotel met Europeanen, die proberen er nog wat van te maken.
Bedankt voor je snelle reactie! Ik had inderdaad al begrepen dat Kerst in CR niet is te vergelijken met Kerst in NL. Maar hoe zit het met oud/nieuw? En ik zou graag weten wat in CR (in het algemeen) ‘gezellige plaatsen’ zijn. Dus plaatsen waar terrasjes, restaurantjes en barretjes zijn. Kan iemand me hierbij helpen?
ga naar backpackersplaatsen, zoals Puerto Viejo, Manzanillo aan de carbische kust of Montezuma, Tamarindo, Samara, Dominical aan de Pacific. Daar zul je overwegend mensen aantreffen die het rustig aandoen en 's avonds elkaar treffen op het strand.
Maar Costa Rica is niet de Costa Brava (in Spanje)waar je al dingen zult aantreffen als Broodje van Kootje, de Holland-bar enz. Die heb je niet in Costa Rica. Dit is een land waar je het van de natuur moet hebben en niet zozeer van de feesten op het strand of in de bar.
Kerstmis en oud en nieuw in Costa Rica is mooi, maar het zijn familie aangelegenheden. De hele familie gaat op kerstavond samen eten en dat gebeurt ook met oud en nieuw. Enkele jongeren gaan op stap, er zijn feesten in Escazu bij San Jose.
Wil je meer bar en feest, dan is Puerto Viejo inderdaad aan te raden, maar ook Furtuna bij de Arenal vulkaan doet het goed. Alajuela heeft leuke bars en restaurantjes, maar in de stad barst het niet bepaald van de toeristen (gelukkig maar).