hallo, een beetje vreemde vraag maar worden er in Kenia ook kerstkaarten verkocht? (wij gaan in december heen).
alvast bedankt voor reactie
groetjes Maba
Ja, ze zijn tegen de kerst in de Nakumatt te koop. Wees er wel snel bij want vorig jaar waren ze binnen twee dagen op.
Groet,
Diani:vak02:
Dat wordt dus lastig, maar we gaan het proberen.
Dank voor de info.
ja er zijn ook kerstkaarten verkrijgbaar
en er zijn meerdere winkels dan alleen
de nakumatt
maar voor specifiiek een kerstkaart
moet je er wel snel bijzijn
wat me ook opviel bij kaarten
zoals kerst of verjaardags
het wordt geproduceerd zoals zoveel
made in india en natuurlijk china
Tip: waarom niet gewoon bij de plaatselijke bevolking van die mooie kaartjes kopen die ze zelf maken, gedecoreerd met bananenbladeren? Héél mooi gemaakt. Je kunt ze in pakketjes van vijf kopen (The Big Five).
Vind ik een goed plan, maar waar koop je die en wanneer? Ik ben ze nog niet tegengekomen in Diani.
Groet,
Diani:vak02:
Ik probeer aan de contactgegevens te geraken en laat je asap iets weten. Persoonlijk vind ik ze wel leuk, je steunt er hen mee en het is eens iets anders dan de gewoonlijke kerstkaarten, toch? Als je dan toch in Kenia op vakantie bent, kan je dan toch iets van hier gebruiken?
Misschien nog een tip: Gilling van Fahari Foundation verkoopt dit jaar voor de tweede maal op rij ook weer zelf ontworpen kerst/nieuwjaarskaarten ten voordele van de kindjes in Mtwapa. ![]()
@Gilling: vertel! Ik wil ze kopen, ben van september t/m maart in Diani! Wil kerstkaarten versturen en als daarmee een goed deel wordt gesteund: graag.
Groet,
Diani:wub:
het is natuurlijk wel onze bedoeling dat we originele Keniaanse (kerst)kaarten gaan versturen; dus not made elsewhere.
Hou me graag aanbevolen voor suggesties. Ik zou graag een groot aantal (ca. 70 stuks) willen hebben.
Kerstkaarten zijn niet in overvloed in Kenia … de post komt vaak pas na dagen aan, naar het buitenland soms niet een en de post box wordt veelal om de paar weken geleegd.
Men bezoekt elkaar liever dan een kaart te sturen …
Kerst is, buiten de toeristische gebieden, een veel bescheidenere happening dan dat het in Europa is geworden, maar wel in opkomst … noem het cultuurverschil.
@ Diani: dit is het telefoonnummer van Bonferce (Boniface): 0724244923
hey, wat leuk dat we genoemd worden ivm de kerstkaarten.
Wij zijn nu bezig met sponsoren te zoeken om de kaarten te laten drukken. het lijkt te gaan lukken.
We hebben kaarten die door de kinderen zelf getekend zijn en we gaan foto’s van de kinderen gebruiken om als kerstkaart te laten drukken.
momenteel zijn er Belgische mensen richting mtwapa en zij zouden ook veel foto’s maken voor ons en die gaan we er dan bij gebruiken.
Dus in de loop van september kunnen we meer vertellen over wanneer de foto’s verwerkt zijn tot kerstkaarten en anders hebben we de getekende kaarten door de kinderen die bewerkt zijn tot kerstkaarten.
laat maar even weten of jullie iets zouden willen. Super!!!
Groetjes Lae-titia Giling
www.faharifoundation.com
Ja, ik wil ze wel! Wanneer zijn jullie in Diani? Kunnen we ze misschien wel persoonlijk uitwisselen. Laat maar horen!
:vak02:Diani
hoi hoi,
ik zou het heel leuk vinden om jullie te ontmoeten maar voor de kerstkaarten zijn we te laat in Kenia. wij gaan 26 december pas namelijk.
ik zou de getekende kerstkaarten wel op kunnen sturen. Doe je even een mail naar [EMAIL=“faharifoundation@hotmail.com”]faharifoundation@hotmail.com ? Dan kunnen we even gegevens uitwisselen. Als je voor de fotokaarten gaat moet je nog even wachten. Over 2 weken weten we hoeveel en waar en of ze gratis gedrukt gaan worden.
Alvast bedankt!!!
He wat leuk zeg Giling!
Ik stuur nooit kerst- en nieuwjaarskaarten, maar als ik dit zo hoor vind ik dat bijna een reden op zich om het dit jaar wel te doen.
Of zal iedereen dan de komende jaren elke keer een kaart verwachten? :vak02:
Dat is eigenlijk wel een hele goede reden he? hi hi…
Als jullie ze willen bestellen, doe dan even net als Diani een mailtje naar [EMAIL=“faharifoundation@hotmail.com”]faharifoundation@hotmail.com
dank je wel!!!
De foto’s van de kindjes in Mtwapa zijn gisteren genomen! Massa’s!!! ![]()
Bij deze erbij vermelden dat we fantastisch ontvangen geweest zijn, het was een heel fijne ervaring en ook voor de kinderen een leuke afwisseling, ze hebben genoten en waren oprecht trots op hun voorstellingen van dans, zang en scoutsopleiding.
De kinderen zien er allemaal gezond en blij uit, niet (meer) verlegen.
Het is heel fijn om te zien hoe alle medewerkers hun best doen zodat alvast deze kinderen een beter, gezonder bestaan hebben.
De Belgische ‘afdeling’ van Fahari Foundation blijft er zich dan ook met veel plezier voor in zetten.
Bedankt aan allen die dit mogelijk maken en we blijven er samen voor gaan.
hoi hoi,
oh Trudi, ben zo benieuwd naar de foto´s!! Geweldig werk verzetten de vrijwilligers daar he? Ben zo trots op ze!!!
Kan nu helemaal niet meer wachten tot december…
Fijn dat jullie het allemaal zo gezellig gehad hebben en dat jullie het nu ook in het echt gezien hebben dat het zoveel beter met de kindjes gaat.
Dank je wel voor jouw berichtje!!!
:cheer: