Kenia in de kerstvakantie

Beste mensen,

In de kerstvakantie wil ik graag naar Kenia gaan. Nu ben nu dus op zoek naar een ticket. Ik ben helaas afhankelijk van de schoolvakanties (21 dec t/m 6 Jan)
Nu wil ik graag voor deze twee weken naar Kenia gaan (liefst zo lang mogelijk), maar de vliegtickets zijn zo duur. (meer dan 1300 euro!!!)
Is er nog een kans dat de prijzen van de tickets de komende weken goedkoper worden??

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren, nu kopen of nog een paar weken wachten.

Groetjes en alvast bedankt,

Henk

Over het algemeen zijn er tijdens kerstvakanties geen aanbiedingen met vluchten of hotels, de (markt)prijzen zijn inderdaad veel hoger dan normaal. Kerst in Kenia is niet alleen populair bij westerse toeristen, ook welgestelde Afrikanen vieren hun kerstvakantie graag in Kenia.

KLM geeft de beste prijs tussen 22/12 tot 2/1 voor 1319 euro , heen en terug naar Nairobi .
Die spelen wel een raar spelletje ,bij een nieuwe poging kost dat plots 1484 euro en 1199euro tot 31/12

Jetair vliegt 23/12 tot 7/1 voor 1379 euro heen en terug naar Mombasa

Arkefly vliegt van 23/12 tot 6/1 voor 1154 euro heen en terug naar Mombasa

De laatsten vallen net buiten je verlof

als je al met de kerst wilt gaan, dan moet je erg vroeg boeken
voor een beetje normale prijs.

last minute zal moeilijk worden voor goede prijs
ook hotels en cottage zitten dan vol met kenianen van upcountry

october/novenber zijn er vaak wel goedkope lastminutes en ook wel in maart

helaas een andere bestemming misschien
egypte, canariche eilanden of zuid-europa

Hallo Henk,
Wat je zou kunnen proberen is om een keer midden in de nacht te kijken. Klinkt gek, maar het kan veel geld schelen! Ik sprak ooit iemand die bij de KLM werkte en die persoon vertelde me dat er altijd iemand de boekingen op internet in de gaten houdt. En niet alleen van KLM, bij alle vliegmaatschappijen gebeurt dat. Zodra er veel geboekt wordt gaan de prijzen omhoog. Worden er bijna geen boekingen gedaan (want wie gaat nu 's nachts voor een ticket kijken?!?) dan gaan de prijzen omlaag. Ik kan niet zeggen of het rondom kerst ook gaat schelen, maar het is het proberen waard! En ik kijk vaak op Egypt Air: ik heb goeie ervaring met ze!
Succes en Karibu Kenya!

@ janmir en @ hdevreng : je cookies wissen na elke search.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=131469

Hm, thanks. Maar ik heb nog nooit gehad dat de prijs van een ticket zo snel omhoog gaan wanneer je binnen het uur checkt. Blijkbaar worden mijn cookies automatisch gewist!?!?