The Communications Commission of Kenya (CCK) has stated that the deadline for the SIM card registration will not be extended.
With only three days to go the commission is urging those with unregistered SIM cards to do so at the earliest opportunity of risk being barred from communicating via their mobile phones.
Information and Communication Minister Samuel Poghisio asked Kenyans to register their SIM cards to enable the government track criminals using mobile phones to break the law.
The CCK in conjunction with mobile phone service providers have embarked on a campaign to get subscribers to register.
Those subscribers using mobile money transfer services are however exempted from the the registration exercise that ends on December 31 upon which all unregistered SIM cards will be switched off.
volgens mijn informatie is het niet nodig als je geregistreerd al geregistreerd ben als MPSA gebruiker. dus ik ben benieuwd of ik over drie dagen nog te bereiken ben.
Gister heb ik een handjevol simkaarten laten registreren, op het formulier wordt apart gevraagd of je Simkaart M-Pesa geregistreerd is of niet.
Bij navraag bleek nogmaals dat ik verzocht werd ALLE simkaarten te registreren, vooral die met M-Pesa, waarvoor ook een extra kopie ID of Paspoort nodig is.
Welcome to 2013. The year has kicked off on an interesting note.
The government is threatening to heavily fine people using unregistered SIM cards.
It further threatens to fine mobile telephone operators for allowing individuals to ride on their networks with unregistered SIM cards
de achterliggende gedachte is dat het misbruik op deze manier te stoppen vooral het gebruik van diverse lijnen door de conmen is schrikbarend toegenomen en ook de hate sms kan op deze manier worden gelokaliseerd ( is al een enkel keer gebeurd)> vergeet niet dat wanneer er ergens wat gebeurd de mobile een groot effect heeft zowel op de goede als op de kwade manier. En wanneer het op de kwade manier is dan is de dader wel makkelijke te vinden als de SIM geregistreerd is. Hdat et kan een hulp zijn om de verkiezingen vreedzaam te laten verlopen want wanneer je bedenkt dat 80% van de communicatie per mobile gaat kan de CID dus makkelijker de onrustsokers lokaliseren. n wat is het probleem met registratie als je niets te vrezen heb.
Ja das een feit, ik heb er ook helemaal niets op tegen en ben gewoon geregistreerd. Net als de meeste van mijn Kenyaanse vrienden. Maar sommigen van mijn wageni die voor de 2de en zelfs 3de keer mee reizen hebben dat niet gedaan. Ook geen man overboord, dan kopen ze maar een nieuwe en meteen laten registreren dan