Ik studeer dit jaar af en wil, zoals zovelen, nog een coole reis doen voor het werkleven begint. Het plan is een paar maanden noord amerika, wsl met ne goeie maat van mij. Ik zou in juli of september de vlieger willen nemen, afhankelijk van de resultaten : ) Omdat ik weinig geld heb zal het om een vrij alternatieve reis gaan. Concreet betekent dit liften, couchsurfen, camperen, misschien zelfs even werken om er weer even tegen te kunnen. Nadruk ligt bij mij zowiezo op natuur en avontuur! Ik ben iemand die niet echt goed tegen de hitte kan dus te hoge temperaturen vermijd ik liever.
Nu zoek ik dus een gebied met spectaculaire natuur en dat zowat aan mijn nogal uitgebreide lijst aan vereisten voldoet : )
Ik had al gedacht aan de rocky mountains, canada of mss zelfs alaska maar allemaal nog maar vage ideeën… Ik ben een sportief iemand en heb ervaring met wild camperen en bergwandelingen.
Als iemand een mooie locatie in gedachte heeft voor mij om wat rond te cruisen laat het dan weten aub! Alle tips zjin welkom!
Ah ja, ik studeer in Leuven en ben van Lommel , dus mensen die mij mss persoonlijk advies willen geven… zou schitterend zijn!
Normaal ga ik het vanwege het liften bij twee personen houden, maar wil altijd afspreken met mensen met gelijkaardige plannen om wat inspiratie op te doen!
Laat maar iets weten via mail; [EMAIL=“wannesvercauteren@homail.com”]wannesvercauteren@homail.com
Ik lees “weinig geld, zin in natuur en actie, lekker basic” (mijn eigen vrije samenvatting). Ik denk “aha, herkenbaar en ik weet het!”
Ik heb zojuist vrijwilligerswerk geboekt bij Activity International: 3 maanden werken in de natuurparken in het zuidwesten van Noord-Amerika voor 225 incl verblijf (en op de 4 werkdagen het eten). Korter kan ook, maar is duurder (2 mnd 550; 2,5 mnd 650)
Het lijkt mij een prachtige gelegenheid om te genieten van de omgeving. Hiken naar het werk, aardig zwoegen, maar nog meer genieten en na het werk prutje maken boven een vuurtje, slapen in tenten. Heerlijk.
Ik ben van plan na die 3 maanden te kijken wat er nog overblijft om te zien. Vast nog een boel. Maar langer dan een maand rondreizen wordt denk ik te duur; ik wil nog wat langer de hort op.
Ik heb begrepen dat liften absoluut af te raden is, ook als man. De beste optie is om contacten in hostels (of op de bank) op doen en dan een auto delen, begreep ik. En inderdaad kamperen natuurlijk.
Dat couchsurfing klinkt leuk, heb er wel eens van gehoord. Heb je er ervaring mee? Hoe gaat dat in zn werk?
Alaska is heel duur. Al het eten wordt ingevlogen of komt per boot en het grootste gedeelte van het tourisme stopt na half september. Daarna wordt het snel kouder en valt er sneeuw.
Tegen eind september wordt het ook al koud ten hoogte van Yellowstone en er wil in die periode ook al het een en ander aan sneeuw dumpen in Yosemity.
Kortom, kamperen kan maar wordt op die hoogte lastig. Hoe lager je blijft en hoe zuidelijker hoe makkelijker het wordt maar het is wel afhankelijk van wat je wilt doen. Persoonlijk ga ik met veel plezier naar de bergen en een beetje sneeuw moet kunnen met kamperen.
Ik ga volgend jaar April beginnen met m’n grote avontuur!
Ik ga dan back-to-basic voor onbepaalde tijd door Alaska trekken!
Dus gewoon lekker met tentje enzo de wildernis in!
Iemand tips of zin om mee te gaan?