Ik studeer dit jaar af en wil, zoals zovelen, nog een coole reis doen voor het werkleven begint. Het plan is een paar maanden noord amerika, wsl met ne goeie maat van mij. Ik zou in juli of september de vlieger willen nemen, afhankelijk van de resultaten : ) Omdat ik weinig geld heb zal het om een vrij alternatieve reis gaan. Concreet betekent dit liften, couchsurfen, camperen, misschien zelfs even werken om er weer even tegen te kunnen. Nadruk ligt bij mij zowiezo op natuur en avontuur! Ik ben iemand die niet echt goed tegen de hitte kan dus te hoge temperaturen vermijd ik liever.
Nu zoek ik dus een gebied met spectaculaire natuur en dat zowat aan mijn nogal uitgebreide lijst aan vereisten voldoet : )
Ik had al gedacht aan de rocky mountains, canada of mss zelfs alaska maar allemaal nog maar vage ideeën… Ik ben een sportief iemand en heb ervaring met wild camperen en bergwandelingen.
Als iemand een mooie locatie in gedachte heeft voor mij om wat rond te cruisen laat het dan weten aub! Alle tips zjin welkom!
Ah ja, ik studeer in Leuven en ben van Lommel , dus mensen die mij mss persoonlijk advies willen geven… zou schitterend zijn!
Normaal ga ik het vanwege het liften bij twee personen houden, maar wil altijd afspreken met mensen met gelijkaardige plannen om wat inspiratie op te doen!
Laat maar iets weten via mail; [EMAIL=“wannesvercauteren@homail.com”]wannesvercauteren@homail.com
Ik lees “weinig geld, zin in natuur en actie, lekker basic” (mijn eigen vrije samenvatting). Ik denk “aha, herkenbaar en ik weet het!”
Ik heb zojuist vrijwilligerswerk geboekt bij Activity International: 3 maanden werken in de natuurparken in het zuidwesten van Noord-Amerika voor 225 incl verblijf (en op de 4 werkdagen het eten). Korter kan ook, maar is duurder (2 mnd 550; 2,5 mnd 650)
Het lijkt mij een prachtige gelegenheid om te genieten van de omgeving. Hiken naar het werk, aardig zwoegen, maar nog meer genieten en na het werk prutje maken boven een vuurtje, slapen in tenten. Heerlijk.