Rondtrekken met camper Noord / Midden / Zuid Amerika

Wie gaat er mee?? Weg uit NL, weg van de regels en regen…

De planning is om in juli 2012 te vertrekken richting de VS voor onbepaalde tijd. Daar een busje te kopen of een betaalbare camper en er dan mee rond te trekken. Langs alle interessante steden en nationale parken. De auto heeft slaapplaatsen om de overnachting toch redelijk betaalbaar te houden.

Na de VS ben ik van plan om langzaam verder af te zakken richting het zuiden, door Mexico om uiteindelijk in de Caribbean terecht te komen. Waar ikzelf van plan ben om werk te zoeken als duikinstructeur.

Zie je dit allemaal wel voor je of heb je andere soortgelijke plannen waardoor dit verhaal aangevuld kan worden, kunnen we altijd onze ideeen eens uitwisselen.

Groeten Dennis

1 like

OK fantastisch. Ik heb jaren geleden een truck camper in de US gekocht waarmee ik vier maanden heb rondgereisd door de US.
Daarna de truckcamper naar NL verscheept voor een reis door Zuid Europa. Turkije en Iran tot aan Isfahan en weet terug naar NL. Totaal zes maanden.
Ik heb die camper in NL verkocht aan een garage bedrijf omdat de onderdelen in NL moeilijk te vinden zijn. Het was een FORD F-250 met rurbo diesel. Fantastich.
Ook ken ik Zuid Amerika goed omdat ik daar heb gewoond - en gewerkt - en daarna ben ik per openbaar vervoer -bus en some trein- zes maanden door ZA getrokken.
Zeer goede tijden gehad.
Ik had die truck camper overigens uitgezocht vanwege de zware motor, diesel (goedkoper) en 4-wheel drive. Aan te bevelen.
Ik ben overigens omstreeks augustus weer in Zuid Amerika - Colombia - na enkele maanden China, Tibet, Laos en Burma.
Als je info wilt laat me weten.
Ook kun je me rechtsreeks schriijven naar waasbusa@yahoo.com
Take care.

Ronald