Keniaaaaa:)

Hallo,

Wij vertrekken over ongeveer 2 weken voor 16 dagen naar Kenia. Nu hebben we al een safari van 4 dagen vaststaan, naar Tsavo oost en west en Amboseli en een dagtrip waarbij we gaan snorkelen en met een boot door de mangrove gaan varen maar nu was ik benieuwd of er nog iets is wat we moeten zien/doen of meegemaakt moeten hebben voordat we Kenia verlaten? Heeft er nog iemand een leuke tip over een must see of do iets wat we niet mogen missen?

Alle reacties zijn welkom!

We hebben er ontzettend veel zin in en volgens mij wordt het echt een vakantie om nooit te vergeten!:zon02:

Groetjes Danielle

voor Kenia te zien heb je wel meer nodig dan 1 keer verlof, hou wat over voor de volgende keren .Dat zal zeker gebeuren .
>>>

Geloof zeker dat je daar gelijk in hebt! Het is alleen wel zo dat we nog veel van de wereld willen zien en dat we niet volgend jaar alweer terug zullen gaan… Omdat we er nu toch 16 dagen zitten en er maar 5 dagen opgaan aan safari en excursie willen we nog wel iets gaan doen ipv alleen maar aan het strand liggen dus vandaar de vraag:)

Groetjes!

Hallo,

Misschien een dagje trip naar Mombasa old town en Fort jesus. Dat is leuk om te zien. Er vind je een stukje history van mombasa. Veel plezier en fijn vakantie.

Gr. Helen en Peter de Wit
www.villakenya.info

1 like

Zitten jullie aan zuidkust of noordkust? Aan beide zijden zijn er leuke dingen om te zien. Maar als je aan de noordkust zit, moet je echt een keer de stranden van zuidkust gezien hebben!

1 like

Heerlijk vooruitzicht! Wij vonden het eilandje Lamu echt super. Heerlijk rustig en een fijne sfeer.

1 like

Bedankt voor de reacties! We zitten al aan de zuidkust omdat we zelf het idee hadden dat het strand daar net iets mooier is maar bedankt voor de tip:)
Over Lamu heb ik inderdaad al meer leuke verhalen gehoord en komt ook op ons lijstje! We zijn nu nog even aan het orienteren en zien dan daar wel wat we uiteindelijk nog gaan doen…

16 dagen is volgens mij nu alweer veel te kort maarja dat is altijd… We hebben er iig heel veel zin in!

Tja… ik ben van mening als je 16 dagen naar Kenia gaat een bezoek aan het mooiste nationaal park van het land(wellicht zelfs Afrika) niet mag ontbreken: Masai Mara!!!

Buiten dat om is het leuk om…

… Old town Mombassa te bezoeken… Dineren in Fort Jesus onder een heldere sterrenhemel…
… Naar Wasini Island, snorkelen.

Vlieg je op Nairobi? Anders zou je ook nog kunnen kijken naar het merengebied. Lake Nakuru, Lake Navaisha(Hell’s Gate National Park)

1 like

ik ga nog naar Kenia, maar zie op de kaart dat Shima Hills NP in de buurt van het zuidstrand is.

1 like

Yes, Shimba Hills is op ongeveer 30-45 minuten rijden van South Coast. Meest olifanten te zien.
Ernaast heb je Mwaluganje, een heel klein park (ook meest olifanten). Daar hebben ze een project, gerund door lokale bevolking, waar ze van olifantendrollen papier maken. Best eens leuk om zien. Je kan er afdalen, de rivier oversteken en daar, te midden de prachtige natuur, jouw eigen privé-BBQ houden (alle rommel nadien uiteraard meenemen). Héél leuk om doen!

Enjoy Kenya! :slight_smile:

2 likes

Bedankt voor alle tips! Masai Mara schijnt inderdaad het mooiste park te zijn maarja de safari is al geboekt en we wilden ook heel graag naar Amboseli… naar de Kilimanjaro… Ach dan hebben we nog genoeg om nog een keer voor terug te gaan!

Nog een weekje… gaat echt opschieten nu:)

op 26/8 ,7 uur in de ochtend? dan vliegen we samen !>>>

Ja klopt helemaal! Ga je ook voor vakantie?

dan vlieg je met arke
als het nog kan/ of al hebt gedaan, boek dan wel comfort-class
de service aan boord is minimaal
en de vlucht heeft heenreis tussenlanding op Hurghada
en terug ook nog op sanzibar en hurghada

kun je sneller van mombas naar nairobi met korte overstap
naar amsterdam

1 like

Als je het leuk vind ook wat van het lokale leven te zien of een nederlands/belgisch project (weeshuis). Ik woon in Ukunda met mijn Keniaanse man en ben dus redelijk bekend in de buurt. Je kan me evt mailen marriettevdvelde@hotmail.com
Ik ben geen gids en doe geen excursies hoor! Vind het gewoon leuk en heb bij dat project vrijwilligerswerk gedaan.
Waar verblijf je aan de Zuidkust? Een hotel?

1 like

Ja dat van de service bij arke heb ik al eens eerder ergens gelezen, goede tip! Vliegen op nairobi zit er niet in… dit is gewoon een pakket natuurlijk en anders moet je ook nog eens losse vluchten gaan boeken maar voor een volgende keer zeker iets om te onthouden;)

@Mariette: leuk idee! Ik zal het eens even overleggen en mocht mijn wederhelft het een leuk idee vinden ga ik je zeker mailen. We verblijven inderdaad aan de zuidkust en in een hotel:)

Ik hoor het wel! :wink: Karibu (welkom)!
Marriette is wel met 2 r-en hè, ook in mn emailadres.