Kawa Ijen

Ik las op het internet dat rond december - januari de Kawa Ijen afgesloten was voor toeristen en zwaveldragers vanwege toename van vulkanische activiteit.Men verhoogde toen de Alert-level tot 3
(op een schaal van 1 tot 4, waarbij 4 geldt als gevaar voor uitbarsting).

Het laatste wat ik kan terugvinden is dat de Alert-level verminderd werd op 13 mei 2012 van 3 naar 2. Er staat echter niet bij of de krater terug opengesteld werd aan toeristen.

Kan iemand hier uitsluitsel over geven of de krater terug open is voor publiek of nog steeds gesloten is. Altijd handig om weten voor de reisplanning voor komende trip naar Java.

Groeten,

Jerux

Hi Jerux,

Wij zijn eind Juni op de Ijen vulkaan geweest en we konden tot aan de krater/mijn komen, dus geen problemen meer :slight_smile: Wij hoorden idd dezelfde berichten, maar gelukkig niets meer aan de hand!

Veel plezier, geniet ervan, het is er GEWELDIG!!!

Gr. Sander

Kijk voor onze reisverslagen op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl

hallo

Ik ben net een week terug van Java.
Geen probleem op de Ijen.
Wij mochten wel niet afdalen in de krater zelf.
Dit heeft meer te maken voor de veinigheid van de zwaveldragers.
Als je in het laagseizoen gaat mag het mischien wel.

groet

Karl

Kan iemand me helpen?

Ik land op denpasar, en zou eerst paar dagen oost java willen doen, kawa IJlen en bromo.

Hoe reis ik best?
bus , ferry, auto ?
van waar naar waar?
hoeveel dagen trek ik best uit?

Daarna ga ik terug naar bali om daar een week te verblijven?

Kan iemand me helpen :dag:

Je kan een tourtje boeken en je wordt gewoon rondgereden. Kijk eens bij Perama Tours.

Op Bali is het moeilijk om een reis te boeken in Java.
Ik ben overgestoken met de ferry van Bali naar Java. (± 6 euro)
Op de ferry wordt je gespot door touropperators.( je bent de enige blanke)
En gewoon boeken.
Reken voor de Kawa Ijen ± 1 000 000 rp per pp.
Voor de Bromo idem ± 1 000 000, maar je moet ook nog de verplaatsing en een overnachting boeken.
Je komt aan in Java en dan moet je overnachten.
Vroeg opstaan en dan Ijen na Ijen transfer naar Bromo en overnachting.
Vroeg opstaan en dan Bromo en dan zelfde dag transfer naar startpunt.
Ik den dat je 4 dagen moet tellen.

Groet

Karl

Hey,

OK, dus ik reis van bali naar java met de ferry.
ik trek best 3dagen voor java en boek van daaruit de exursies naar IJlen en bromo.
Heeft er iemand een ideetje waar ik best onze overnachtingen boek.
Is er een leuke plaats tussen IJlen en bromo waar ik kan boeken?

thx

Je kunt het beste direct vanuit Bali een 3 daagse tour maken naar Kawa Ijen en Bromo om vervolgens door te reizen …

dus gewoon vanuit bali , ijlen en bromo doen (georganiseerd)
Niks van hotellekes op voorhand boeken?

thx

bij de meeste georganiseerde dingen zitten de hotels er al bij in. dat was voor mij de enige reden om georganiseerd te gaan: alle hotels waren al vol doordat de tourbureas alle bedden hadden opgekocht.

ik boekte bij Ijen Tour And Transport, de eigenaar is mr Leo Urcta.
jln Gatot Subroto 159
Ketapang
Banyuwangi.
Dit bureau ligt vlak bij de haven op Java.
Gewoon de ferry nemen en in Ketapang vragen.
ik betaalde 7500.000 voor een tour van 4 dagen inc Ijen-Sukamade-Bromo voor 4 pers.+transport naar Malang en yogja.
dit om je een idee te geven.
TIP ! Probeer om goed te onderhandelen met Mr Leo en mischien kan jij het goedkoper.

Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen, maar onderstaande aanbieder is de voordeligste die ik kon vinden om georganiseerd de bromo en ijen te gaan zien.

http://www.bromoadventureland.com/budget%20travel.html

Heeft iemand toevallig ervaring met deze organisator?

Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen, maar onderstaande aanbieder is de voordeligste die ik kon vinden om georganiseerd de bromo en ijen te gaan zien.

http://www.bromoadventureland.com/budget%20travel.html

Heeft iemand toevallig ervaring met deze organisator?

Perama Tours biedt vanuit Kuta tours aan langs Bromo en Ijen. Vervolgens word je in Surabaya (geloof ik) gedropt. Kijk eens op hun website. :slight_smile:

Wij hebben vorige maand een privé-chauffeur gehuurd en betaalden voor een 3 dagen / 2 nachten tour ongeveer € 140 euro per persoon inclusief middenklasse accommodatie en het 4x4-transport bij Bromo. Wij werden na de tour afgezet in Borobudur en de chauffeur reed terug naar Bali.