Hallo,
Deze zomer zijn wij ws van plan om naar Sri Lanka op vakantie te gaan. Nu weet ik dat er zowel in Kandy als Kataragama een festival
is in juli-augustus.
Is het de moeite waard om beide festivals te bezoeken, zit er veel verschil in?
Is de eerste week van het Kataragama festival ook de moeite waard of is met name het einde 'spectaculair?
Welke reisroute wij moeten maken om datgene te doen wat wij, in ieder geval, graag willen zien vind ik erg lastig.
Wat wij graag willen doen (23 juli t/m 12 augustus):
K’gama festival is minder toeristisch maar een aantal delen ook wat confronterender vergeleken met Kandy. Denk aan vuurlopen of boetedoeningsprocessies met vleeshaken in je rug enzo.
Airport-Kandy-Ella-Arugam-K’gama-Mirissa is meest logisch, maar precies passen met beide festivaldata kan lastig worden ;-(
Ik hoopte al dat jullie zouden reageren. Ik lees dat jullie veel weten over Sri lanka. Ik heb eigenlijk nog meer vragen, ik hoop dat je deze wilt beantwoorden?
1-Erik weet jij ook of tijdens de eerste dagen (eerste week) van het Kataragama festival dit vuurlopen etc te zien zal zijn (of is dit alleen op het einde?)
2-Ik had zelf bedacht om de route andersom te doen, zou dit een optie kunnen zijn? Dan kunnen wij ws wel allebei de festivals meemaken als Kataragama in de eerste week ook al ‘spectaculair’ is?
3-Tussen Airport en Mirissa, hoe kunnen wij dan het beste het Udawalawe park bezoeken? Van waaruit dit bezoeken, nog een extra overnachting in een andere plaats?
4- of vanuit Kataragama het Yala park bezoeken?
Net geland in kikkerland vanuit Sri Lanka dus iets minder tijd dan anders, sorry.
Zou ik veel aan moeten uitzoeken dus blijf het antwoord schuldig…
Ja hoor alle routes kunnen beide kanten op.
Safaris zijn 6-9 en 15-18 uur en het is 3.30 uur vanuit Mirissa. Dus ik zou het tussen Mirissa en K’gama doen met verblijf nabij parkingang of in Embilipitiya (Pavana Resort is aanrader).
Kan ook. Yala heeft meer variatie aan diersoorten, UW is mooier voor foto’s en heeft grote kudde olifanten.
Erik, bedankt wederom voor je antwoord.
Ik vraag mij af of het niet een grote omweg is om naar het Udawalawe park te gaan. Vanuit Embilipitiya hoe kunnen wij dan het beste in Kataragama komen. Moeten wij dan weer eerst terug naar Mirissa of is er een ander route mogelijk?
Eigenlijk is mijn vraag hoeveel tijd kost het met openbaar vervoer om van Embilipitiya naar Kataragama te komen?
Wederom bedankt voor je antwoord.
1-Sorry, ik snap je antwoord niet helemaal “Wel het is 1 uur van de kust ja.”
2-Hoelang zal de busreis naar Kataragama duren, na het park?
3-Vanuit welke plaatsen is het nog meer handig om naar Udawalawe te reizen vanuit het zuiden? Ik vraag mij af of Mirissa wel handig is? Wij reizen ws met de trein naar het zuiden en zijn op zoek naar een plek waar wel wat vertier is (lekker eten (restaurantjes), mooie zee). We reizen met een 17 en 18 jarige.
4- Weet jij of het makkelijk is om scooters te huren om zo de omgeving te bekijken. Vanuit welke plaats in het zuiden is dit het makkelijkst. We willen niet echt in steden rijden maar meer de omgeving/stranden bekijken. Ik kom er niet zo goed achter wat de afstanden tussen de verschillende plaatsen zijn.
Sorry moet soms wat snel tussendoor doen en dan wordt het wel eens cryptisch.
Jij hebt het over een grote omweg, terwijl Nonagama naar Embilipitiya/UW echt maar 1 uur met auto is; met bus mogelijk iets langer als je in Embilipitiya moet overstappen. Peanuts en zeker niet ‘groot’.
Maximaal 3 uur. Maar Mirissa-K’gama per direkte bus is ook 4 uur dus je omweg is echt maar 2 x 1 uur.
Tangalle kan ook werken voor jullie.
I.h.a. niet zo moeilijk. Net nog een discussie hier geweest over alle verborgen gevaren van zelfrijden (met auto, scooter of wat dan ook) dus we blijven het Russische-roulette-met-eigen-leven-spelen vinden, ieder z’n eigen smaak