Kataragama festival

Hallo!

Weet iemand de specifieke data van het Kataragama festival in 2014? Ik keek op de website kataragama.org, maar daar staan nog de data van 2013 op. Een uitgebreide google search leverde me tot nu toe nog geen resultaten op.

Meer specifiek zouden we de vuurloop en de zelfkastijding willen zien. Is dat op specifieke data binnen het festival of gebeurt dat iedere dag?

Groetjes

Kijk eens op een kalender wanner het volle maannacht is in augustus.

Dat zou 10 augustus zijn, verelst_p.

Maar ik dacht dat het festival meerdere dagen duurt. Dan vraag ik me af welke data rond 10 augustus het festival plaatsvindt. Op welke dagen zijn bv. de zelfkastijdingen of vuurloop te zien?

Groetjes

PS: ik zag dat Kataragama festival in juli zou plaatsvinden, dan is het volle maan op 12 juli.

Boek een kamer in een GuestHouse in de buurt goed op voorhand. Daar zullen ze wel weten wanneer je je gading zult vinden.

Ik vond inmiddels de data (als ze correct zijn): 12 tot 27 juli. nu nog kijken of we ons reisschema kunnen omgooien…

ALS –> dat zijn ze niet. De kataragama.org site bevestigt inmiddels de 2014 data en 't is augustus…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dag Erikdr,

Zijn de data op Kataragam.org al voor 2014? Ik zie alleen die van 2013 staan, maar misschien kijk ik op de verkeerde plaats? (bovenaan de homepage, in gele letters (2013 esala festival dates)

Nee je hebt gelijk, iemand zette me op het verkeerde been. Zijn nog steeds die van 2013 maar het is wel DE geautoriseerde bron, dus elke bron die jou vertelt dat ze zouden vaststaan en ook nog eens in juli begeeft zich nogal op glad ijs :frowning:

Tnx,

<Erik> & [Sandya]

Heb jij een idee wanneer ze officieel bekend gemaakt worden? Ik heb ondertussen ons reisschema omgegooid, waardoor onze route niet meer zo logisch is. Als het dan voor niets blijkt te zijn, is dat wel jammer. Omdat we ook in Sri Lanka zullen zijn met de Kandy Perahera, willen we niet meer te lang wachten om ons hotel in Kandy alvast te boeken. Maar de exacte datum dat we in kandy aankomen, hangt af van die Kataragama planning :slight_smile: We kunnen het Kataragama festival ook gewoon skippen, maar van wat ik lees, zou het veel meer de moeite zijn dan het Kandy festival.

Best mogelijk dat de hoofdperahera (Maha Perahera) van Kandy en Kataragama op dezelfde datum (vollemaan nacht) vallen

Eindelijk zijn de data 2014 officieel (Kataragama.org): flag hoisting 29 juni, Maha Perahera 12 juli, water cutting 13 juli. Dat betekent dat we helaas Kataragama festival zullen missen en we ons reisschema opnieuw door elkaar moeten gooien. Jammer, had het zo graag meegemaakt.

Ik heb zojuist de data van een inwoner van Kartagarama gekregen. Het festival is van 28 Juni t/m 13 Juli

Via Wereldwijzer app