Perahera festival

Ik heb voor zomer 2017 vliegtickets geboekt naar Sri Lanka (voor mij, mijn man en drie kinderen). Ik ben een beetje een route aan het zoeken en hoorde dat er op 7 aug het Perahera festival in Kandy is. Dat lijkt me heel leuk om de vakantie mee af te sluiten, maar vraag me af of het slim is om te doen. Het festival is op maandag 7 aug en we vliegen dinsdag 8 augustus weer terug (om 21.24 uur vanaf Colombo). Op zich genoeg tijd om dinsdag ochtend de trein te pakken naar Colombo. Maar is het dan niet enorm druk dat al het volk van het festival weer terug naar huis gaat? Zijn de treinen niet overvol? Ik wil natuurlijk niet het risico lopen de vlucht te missen. Is er iemand due eerder bij dit festival is geweest en kan inschatten hoe druk het is dan?

Goedenavond

Wij zijn in 2013 in sri lanka geweest. (4 volw en 4 kids)Fantastisch. Ook het perahera festival bezocht.
Heel erg druk maar het is meerdere dagen en niet 1 dag. Dus misschien kan je eerder gaan. We waren daar met onze gids en chauffeur. Zij hadden voor ons bij iemand thuis op dakterras plaatsen gereserveerd waardoor we het festival prachtig hebben kunnen zien. Zonder in de drukte te staan. Ik weet niet hoe oud je kids zijn? Maar je kunt niet makkelijk tussendoor weg als ze t zat zijn. Hele stad prop vol. Je moet echt
Wachten totdat het is afgelopen. Duurt wel erg lang
Maar
Zeker de moeite waard. Succes met voorbereiden

Groet Vivi

Goede middag!

Wij zijn dit jaar (augustus 2016 dus) in Kandy geweest. Allereerst, het festival duurt meerdere dagen (in 2017 is dat van 29 juli tot en met 7 augustus).
Dus de 7e augustus is de afsluitdag en dan zal het MEGA druk zijn. Denk aan Koninginnedag in Amsterdam met mooi weer en dan 5 keer zo druk…
Reserveer sowieso een hotelletje van te voren!! Heb ik maanden van te voren gedaan en heel veel was al volgeboekt! Kan er twee aanbevelen: Kandy View Hotel en Nature Walk Resort.
Wij hebben in 2016 de begindag van het festival meegemaakt en hebben uren - op dezelfde plek, konden geen kant op - van het festival genoten. Het is erg speciaal om te zien, al vond ik het op een gegeven moment wel lang genoeg. Ook waren we de laatste dagen van het festival in Kandy, maar we zijn toen niet in de buurt van de Temple of the Tooth geweest.

Ik verwacht dat de trein naar Colombo op 8 augustus bomvol zit. Kortom, reserveer RUIM van tevoren. Kijk bijv even op Train travel in Sri Lanka | Timetables, fares & ticket booking - Kandy - Badulla. Maar beter is nog om een bus rechtstreeks naar het vliegveld te nemen: Bandaranaike International Airport is immers een heel stuk van Colombo af!

Succes ermee en veel plezier!
Groeten, nootuitespel.

PS Gedurende het festival is het erg moeilijk om een koud biertje te vinden: alcohol is in Kandy amper te krijgen gedurende het festival.

Bedankt voor jullie tips. Ik vind het nog steeds lastig of ik toch een hotel in Kandy moet zoeken (dan kun je tenminste lopend terug) of een dorp/stad verderop en dan met een taxi, ik heb nu alvast voor twee nachten een hotel geboekt die ik gratis kan annuleren. Eerst maar eens de rest van de route uitzoeken.

Wat ik heb begrepen is dat het laatste festival overdag is. Ik weet niet hoe laat het festival dan afgelopen is , maar misschien gaan de locale mensen dan wel gelijk die avond weg en valt het de dag erna wel mee. Voor ons is het festival aan het begin van onze vakantie dus ik zit ook lastig met mijn plannig, ben er ook nog niet overuit hoe we het gaan doen. Maar ik wil wel het festival s’avonds mee maken dus wij gaan 6 augustus naar het festival.
Mag ik vragen waar jullie de vliegtickets hebben geboekt en wat jullie betaalt hebben?
Gr mireille

Wij gaan met air berlin en ethihad vanaf Düsseldorf (op heenweg overstap in München en abu dahbi, terug alleen abu dahbi) totale reistijd viel wel mee en vertrek en aankomsttijden ook gewoon overdag. €540 pp vond ik met 5 pers goed te doen. Met 1 overstap was het meteen een stuk duurder (en dan keer 5 tikt het aan). We vliegen ook van dinsdag-dinsdag. Ik vond de site van Google flight erg fijn zoeken omdat je dan meerdere luchthavens kan invoeren en tabellen met verschillende dagen krijgt.
Mocht nog iemand tips hebben voor vervoer en adressen voor overnachten waar je met 5 terecht kan, graag. Ik merk dat dat lastig zoeken is.
Is Colombo trouwens een leuke stad? Of maar meteen doorreizen vanaf luchthaven?