Twijfel over Kandy

Wij zijn bezig met het plannen van onze rondreis door Sri Lanka deze zomer. Daarbij hebben veel gebruik gemaakt van tips en adviezen op dit forum. Nu hebben we zelf ook een vraag. We twijfelen of we wel of niet naar Kandy zullen gaan. We zitten precies tijdens het perahera festival en zien dat er niet heel veel goede en redelijk betaalbare accommodaties beschikbaar zijn ook vragen we ons af of het dan niet te druk is bij de bezienswaardigheden voor een gezin met een kind van vier. Hopelijk heeft iemand een advies voor ons.

Groet Friso

Hoi Friso,

Attracties zoals Peradeniya Gardens, Hill Buddha en Tempeldriehoek zijn juist met name middag rustiger dan anders, omdat de hele meute toeristen uren op een klapstoeltje zit te wachten tot de processie voorbijkomt. Tempel van de Tand en dansshow kunnen wél volgepakt of zelfs moeilijk bereikbaar zijn.
Accomodatieprijzen gaan inderdaad nogal over de kop in die periode. Als Kandy gebied gewoon een goede tussenstop op je route is dan zou ik in het buitengebied (zeker 10-15 km) van de stad boeken, en alleen attracties zoals de Gardens bezoeken niet het stadscentrum en zeker niet 's middags .:vissen:…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Wij zitten met hetzelfde probleem, met 2 Kids 3 en 6 willen we de laatste avond van de Perahera meemaken. Op het moment probeer ik een kamer te boeken in het Queens hotel maar krijg daar geen reacties van.
Zijn er eventueel andere hotels met familyroom waarvandaan we de parade kunnen volgen uit get raam? Misschien een appartement huren kan ook. We vliegen de 20e terug dus leek ons een mooie afsluiter van de reis.

Ik denk dat het heel moeilijk wordt om een kamer op de route te krijgen. Als we er van uit gaan dat de route hetzelfde blijft, maar dat weet ik niet 100% zeker en kan er ook weinig informatie van vinden dan zou je nog de “Olde Empire” kunnen proberen. Geen top hotel, gedeelde badkamers en slechte Wi-Fi. Of het Kandy city hotel, dat is wel beter.

In het centrum zelf, vlak bij de meest waarschijnlijke route heb je ook nog Hotel Casamara en het Victory hotel. De stad in en uit komen zal echt een probleem worden, zelfs met tuk-tuks. Op loopafstand zijn nog wel een paar B&B’s, zie Google maps: https://www.google.nl/maps/search/bed+and+breakfast+kandy/@7.2874382,80.6184104,14z/data=!3m1!4b1

Succes!

De perahera in Kandy heb ik niet zelf meegemaakt maar wel een ander feest in Unawatuna. Qua drukte totaal niet te vergelijken met Kandy stel ik me zo voor. (in de zin dat Kandy veel en veel drukker zal zijn)
Druk is echt heel druk. Er zal muziek gemaakt worden en die stopt niet om 23:00 uur… Ik heb wel de dagelijkse processie (of hoe heet zoiets) in Kandy gezien, daar trommelen en blazen mannen op een soort trompet en dat werkt op een gegeven moment behoorlijk op je zenuwen. Vooral als dat lang doorgaat. Ik vond het allemaal nog wel prachtig maar mijn zoon van 17 die mee was wilde na een tijdje echt weg.
Bij dat feest in Unawatuna werd er ook soort van gezongen of gebeden, dat word versterkt door luidsprekers en gaat maar door. Wij waren echt blij dat we niet zo dicht bij het strand overnachtten (feest is bij de tempel op het strand) want het ging door tot in de nacht. Ik kan me zo voorstellen dat bij een feest zoals in Kandy dat zoveel groter is dat ook gebeurd.

Maar het is natuurlijk wel heel geweldig en indrukwekkend. Ik zou het graag eens meemaken.

Neem wel oordoppen mee!

Succes met jullie beslissing.

nog even perahera vraagje,

ik begrijp dat er 2 weken lang optochten zijn die elke avond groter en imposanter worden.
Het lijkt mij en voor de kinderen leuk om de stad en olifanten met lichtjes helemaal opgedost te zien.
Is dat bij elke optocht of is dat alleen op de laatste dag? en komen de olifanten dan helemaal op het einde van de optocht
of door de hele optocht heen ?
even inschatting maken of we misschien de week ervoor naar Kandy gaan, en of we buiten de stad kunnen gaan zitten
en voor de optocht de stad in gaan, (dan kunnen we niet tot het einde blijven kijken waarschijnlijk)

groeten
Leon

iemand ervaringen hiermee

De Perahera is verdeelt in een aantal delen, waarvan de Randoli Perahera de mooiste is. Dan zijn er meer dan 50 olifanten en honderden drummers, dansers en jongleurs. De 1st Randoli Perahera begint op 13 augustus en de laatste is op 17 augustus.