Beste Lezer,
Hoewel de reis slechts 600 km van Amsterdam telt, woon en werk ik in een andere wereld. Sinds 18 jaar woon en werk ik in en om Kastelen in Frankrijk en leer nog iedere dag over de vele facetten die horen bij het beheer van een landgoed.
Een combinatie van passie en realiteitszin, een mix die me niet verveelt 
Hoi Nicolaas,welkom op wereldwijzer!
De meeste Nederlanders en Belgen zullen Frankrijk kennen van vakanties.
Frankrijk staat bekend om zijn cultuur, eten, kastelen, wijnen, museums, natuur, enz enz.
Maar hoe is het om te wonen in Frankrijk ,vraag ik me af en de meesten hier op het reisforum
In iedergeval als je nog tips moest hebben en je wilt die delen met de leden,dan kan je altijd een berichtje posten op het Frankrijk Forum
Met vriendelijke reisgroet,georgessiam.
Bonjour Georges,
Dank voor je bericht. In algemene zin, vind ik het prettig om als buitenlander in Frankrijk te verblijven. Het vakantiegevoel “Frankrijk” blijft een terugkerend sentiment en het is fijn om de sterke Franse cultuur te kunnen relativeren met een Nederlandse blik. Frankrijk heeft vele gebruiksaanwijzingen en barrières die je niet direct waarneemt. Het heeft in belangrijke mate het ondernemersschap van de eigen bevolking afgeremd en dat is bijzonder jammer. Hierdoor is er wel veel ruimte voor initiatief ontstaan maar dan wel in een tamelijk avontuurlijke setting. De historische landgoederen in Frankrijk zijn in alle opzichten fantastisch en zijn absoluut de moeite en inzet waard.
Vriendelijke groet, Nicolaas