karimunjawa?

Goedenavond. Het duurt nog heel lang maar volgende zomer willen we gaan backpacken in Java met 2 kids (15-13) we willen ipv Bali ( al 2 keer geweest) afsluiten met weekje karimunjawa.wie heeft er ervaring of tips met deze eilanden? We willen daar relaxen en snorkelen.

Hallo Vivian,
Zeker de moeite waard om Karimunjawa te bezoeken. Ontzettend mooi snorkel gebied ook. Ik ben er in Maart 2013 geweest en ga nu in juli weer. Vanuit Jepara kun je eenvoudig met de express boot naar Karimunjawa. Kosten ongeveer IDR 300.000 p.p. Het is uiteraard niet te vergelijken met Bali. Karimunjawa is precies dat: relaxen, snorkelen en genieten van de ongereptheid die je daar nog kan vinden. Het is leuk om bijvoorbeeld een boot met lokale gids te huren enz … Als je wilt kan ik actuele informatie voor je verzamelen over prijzen, accommodatie enz. tijdens mijn trip in juli en je dat daarna toesturen. Stuur me als je dat wilt even een pbtje met een email adres waar ik het t.z.t heen kan sturen.

Groetjes,
Anita

Hou er rekening mee dat Karimunjawa vergeleken in 2013, al veel toeristiser is en niet overl meer dan paradijs wat het in 2013 nog wel echt was. Zeker in de maand augustus zal het stuk drukker zijn. Nog steeds kun je er wel mooi snorkelen en heeft het steeds meer betere accomodaties. Ik kan je eventueel helpen met het boeken van tickets voor de ferry, boot voor het snorkelen etc (zowel prive of joined group).
Groeten,
Charlotte (charlypeeters@gmail.com)
www.pamitrantours.com

Bedankt voor je reactie. Daar was ik al beetje van uit gegaan. Alle mooie plekken worden steeds drukker. Geb je tips voor accomodaties? Ik zal je website bewaren

Er zijn verschillende mogelijkheden in vercshillende prijsklasse. Van eenvoudig budget homestay’s tot ecxlusieve resorts. Redelijk middenklasse is escape, nirwana, cocohuts, kariminjana house, Omah alchi, Ar’s Lagoon, Mengangan resort.

Groeten