karimunjawa island

hallo,

In januari zullen wij voor een maand op Java verblijven.

Het leek ons mooi om ook een week naar deze eilandengroep te gaan.
Heeft iemand tips/ ervaringen m.b.t. de oversteek? Vanwaar zouden we het best kunnen vertrekken? Semarang of Japara? En met welke boot, veerdienst of speedboot?
Tips over hotels daar en wat zullen de kosten zijn voor een week??

No een andere vraag: wat zijn de mogelijkheden om met de trein te reizen van Semarang naar Jakarta. Kan dit? en hoelang duurt de reis?
Alle tips zijn van harte welkom!!

Groetjes Ingrid

Hoi Ingrid,

Misschien verstandig om een back-up plan te maken, het is niet altijd mogelijk om daar te geraken of weg te geraken. Afgelopen week zijn er 800 tot 1000 toeristen uit buitenland en Indonesië vast te komen zitten op de Karimunjawa eilanden wegens de ruwe zee, golven van 3 meter hoog zorgde ervoor dat geen boot die richting uit kon varen.

Wij zijn er uiteindelijk ook niet geraakt en hebben ervoor gekozen om een paar dagen naar Pacitan te gaan, mooie omgeving met redelijke witte stranden.

1 like

Hallo Ingrid,

Ik ben afgelopen maart naar Karimunjawa geweest (geweldig!). We zijn overgestoken met de speedboot vanuit Japara. We hebben ervoor gekozen laat in de middag aan te kopen, ter plekke een ticket te kopen en er te overnachten om de volgende ochtend met de speedboot over te gaan. Accomodatie hebben we ter plekke geregeld, je vind er van alles van duur tot goedkoop. We zijn ook terug kunnen reizen op de dag die we gepland hadden dus geen problemen gehad met slecht weer en niet varende boten. Maar wat Butoijo zegt klopt; het kan tekeer gaan daar en dus zou ik in mijn verdere reisschema er wel rekening mee houden.

1 like

Bedankt voor de reacties!

Goed te weten dat ik een back-up plan moet hebben

Kan je een beetje een indicatie geven van de prijzen daar?

En waar hebben jullie overnacht? Ervaringen met snorkelen of andere activiteiten?

Ingrid

Hoi ,

Ik ben in September 2009 op karimunjawa geweest .
Wij hebben de Ferry van uit jepara genomen , deze is zeker niet gegarandeerd beste reis periode is van April tot Oktober .
wij hebben geslapen bij menjangan Resort , eiland naast het hoofd eiland +/- 30 min varen met kleinbootje .
Wij zaten er toen alleen hadden dus het ganse eiland voor ons , ik heb er wel zeer mooi gedoken.

In jepara slaap ik meestal in het jepara indah hotel , dit is goed genoeg voor 1 of 2 nachten ( er zijn ook wel hotels op het strand )

Wij hebben gelogeerd op het eiland waar ook de boot aan komt en gekozen voor een hele simpele accomodatie bestaande uit houten “hutjes” bestaande uit een slaapkamer (wel met airco) en een “kamar mandi” d.w.z. gewoon toilet en mandi bak. Lag vlak bij waar de boot aanmeert (je gaat naar buiten en vervolgens een weggetje in meteen rechts). Wij hebben gesnorkeld en zijn met een bootje steeds naar een ander eilandje gevaren om te snorkelen: echt geweldig!

Fijn te horen allemaal.

Ik krijg er nu al zin in!
Ik begrijp dat we dus best op de bonne fooi kunnen gaan en daar naar onderdak kunnen gaan zoeken.
Wanneer je nog meer tips hebt hoor ik het graag. Ook hoe je het best in Japara komt. Van uit Semarang met de bus?

Bedankt voor het meedenken allemaal!:hippie:

Dat durf ik je niet te zeggen want wij zijn er met de auto vanuit Pangandaran heen gereden.

Ik lees dat je op Pacitan ben geweest… Hoe is dat bevallen? En welke strand(en) zou je aanraden? En of een accomodatie? Het staat voor aankomende zomer op onze planning :). Groetjes

      • Updated - - -

Ik lees dat je op Pacitan ben geweest… Hoe is dat bevallen? En welke strand(en) zou je aanraden? En of een accomodatie? Het staat voor aankomende zomer op onze planning :). Groetjes

Hierbij een paar foto’s van het strand van Pacitan. Toen wij er waren (zomer vorig jaar) waren we de enige niet-Indonesische toeristen. Het strand is mooi maar de zee is toch nog redelijk wild alhoewel het strand in een prachtige baai ligt. We hebben er niet overnacht dus geen idee of er accommodaties zijn. De reis per auto duurt vanuit Yogyakarta zo’n 3 a 3,5 uur. Ik kan je nog meer foto’s van Pacitan en Goa Gong mailen.Als je geinteresseerd bent, kan je me een mailtje sturen op info@villaditya.nl.

Groeten,
Vincent

Hier enkele foto’s van Menjangan Resort

Is dit op Pacitan jan13

Nee , Dit is op Menjangan Resort op Menjangan Kecil Island .
www.menjanganresortkarimunjawa.com