Kangeroo Island of Philip Island?

Hallo!

In mei gaan mijn vriend en ik 5 weken naar Australie en hebben in de planning nog een dag “over” in het stuk Melbourne - Adelaide. Nou heb ik veel gelezen over zowel Philip Island als Kangeroo Island maar kan niet kiezen…

We hebben dus maar ongeveer een dag de tijd en ik vind het moeilijk in te schatten of bv Kangeroo Island (ivm de oppervlakte) te doen is voor een dag. Waar het mij met name om gaat is het zien van kangeroes, koalas en andere lokale dieren.

Als jullie zouden moeten kiezen tussen deze twee, wat adviseer je dan?

Alvast bedankt!

Hoi,

Gaaf dat je naar Australie gaat! Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is te kiezen. Kangeroo Island is te groot voor 1 dag, dan zit je alleen maar in de auto.
Als je Kangoeroes wilt zien, moet je naar Angelsea, daar lopen ze nog net je tent niet binnen. Als ik jou was zou ik dus naar Philip Island gaan en ergens anders de Kangoeroes gaan bekijken.

Heel veel plezier!!

1 like

Hoewel ik zelf naar geen van tweeën ben geweest heb ik wel onderweg mensen leren kennen die naar Kangeroo Island zijn geweest. Zij waren niet heel erg positief. Er was toen hun er waren weinig te zien. Het was wel een prachtig stuk land, maar weinig dieren.
Ik denk dat het altijd maar afwachten is of je wel iets ziet. En Kangeroo Island neemt wel een hele dag in.

Phillip Island werd mij ook afgeraden, omdat dit tevens een dag inneemt ( als ik het mij goed herinner) en wij hadden maar twee dagen in Melbourne.

Het is bij beide dus ook maar net hoeveel tijd je hebt in die streek.

Heel veel plezier in Australië :biggrin:

1 like

Als je maar 1 dag hebt is Kangaroo Island inderdaad te kort. Ons viel het hier nogal tegen. Dure overtocht en amper kangaroo’s gezien,(veel platgebrande stukken). We waren er 3 dagen.
Phillip Island heeft een Koala Conservation Center met veel koala’s, van heel dichtbij te zien! Ook zijn hier massa’s vogels en andere dieren te vinden. De Cowes Pinguin Parade in het zuidwesten van het eiland is de moeite waard. Je zit op tribunes op het strand te wachten tot de schemering (neem een warme jas mee) en dan komen de beestjes uit het water om naar hun nesten in de duinen te waggelen. Je kunt deze twee dingen op 1 dag doen. Wij kampeerden op Cowes Campground daar vlak bij. Melbourne hebben wij overgeslagen. Je kunt er “onderdoor” rijden, door vanaf Sorento een ferryboot naar Queenscliff te nemen. Neem vooral de tijd voor de Great Ocean Road; een schitterend stuk kust met unieke rotsformaties. Veel plezier op jullie reis. (Onze reisgidsen: The rough guide Australia en Australia Road Atlas)

1 like

:dag:Prachtig zo’n reis voor de boeg. Toch zou ik 2 dagen evt 3 dagen toch vrij maken voor Kangeroo eiland. Het is wel met de boot over dus ook tijd. Maar het is daar prachtig.De grootste camping lopen de besten vrij rond. Met geluk komen de koala’s zelf uit de bomen. Niet aanraken. de nageltjes doen zeer!!De natuur is prachtig.

1 like

Sussanne
begrijp ik het goed de ene dag die je [over] hebt dat je Melbourne overslaat,daar krijg je dan spijt van!
Philip Island daar mis je niet zoveel aan ,erg toeristisch [dringen] ,savonds circa 9 uur begint het pas , dat de Pinguins uit zee komen naar hun slaapplaats,het kan zijn dat er de ene dag weinig dieren te zien zijn, met 15 min is het al weer klaar,denk er wel om warm aankleden, het is er altijd fris ,maar in mei koud
als je nog vragen hebt mail gerust

Jaap

1 like

Philip Island is mooi. Kan er druk zijn (we hadden de laatste camperplek op een camping…) dus op tijd aankomen is wel aan te raden. Maar de pinguin parade was echt de moeite waard. Heel gaaf om de dieren aan land te zien komen en te zien waggelen naar hun nesten. Natuurlijk is het toeristisch, maar het blijft een fenomeen. En als je 's middags ook daar rondloopt over de boardwalks is het echt schitterend (jonkies onder de boardwalk). Wij hebben er van genoten!
Ook het koala observation center op Philip Island is gaaf en goed te combineren. Je ziet koala’s echt van heel dichtbij. De Nobbies (zuidkant) zijn mooi om robben te kunnen zien en daar zijn ook boardwalks met pinguins (maar geen parade…).

Kangaroo Island niet gedaan op advies van diverse andere reizigers. Overtocht heen en terug kost je tijd en geld en kangaroos zie je op diverse andere plekken voldoende (bezoek eens een golfbaan. Daar zitten ze vaak op het sappige gras!..:))

1 like

Super bedankt voor de vele reacties, hier wordt ik een stuk wijzer van :cheer:

Ik denk op basis van de reacties, dat we voor Philip Island kiezen. Is het aan te raden om hiervoor een tour te boeken (bv vanuit Melbourne) of om gewoon lekker op eigen gelegenheid te gaan?

Overigens slaan we Melbourne niet over, daar hebben we ook een dag voor ingepland. Zouden we ook niet willen missen :slight_smile:

:wereld:Geen tour boeken. Kost alleen maar geld. Je rijd gewoon het schiereiland op en zoekt en overnachting. Ga tegen de avond naar het strand. Je mag geen foto of video camera meenemen!! Het koala park is leuk vor ongeveer 2 uur. Dus je middag en avond zijn gevuld. Maar let op er ligt ook een auto/motor circuit. Dus als er races zijn is het vol!!

1 like

Leon
een auto huren kost ook geld
en trekken er maar een dag voor uit ,dat is niet veel
groet
Jaap

1 like

Hoi Jaap en Leon,

Ook jullie bedankt voor de tips!
We hebben in principe een huurauto (omdat we ook van Melbourne naar Adelaide willen rijden) dus dat is niet zo’n probleem.

Susanne
wat is jullie volledige route?

groet
Jaap
Melbourne -Adelaide is circa 600 km

Hoi,

Ik ben alleen naar Kangeroo Island geweest en idd wat veel mensen zeggen. Kangeroo Island voor 1 dag is te kort. In totaal ben ik 3 hele dagen daar geweest en ik heb nog niet alles gezien ( dat kwam o.a vanwege het slechte weer). Ik ben naar Paul’s Place geweest een dierenpark waar je met alle dieren op de foto kan worden gezet.
1 nacht hebben we in een tent geslapen. In the middle of nowhere. Erg leuke ervaring. We zijn in Seal Bay geweest, Remarkeble rocks, wezen sandboarden in de regen en we moesten Kelly Caves helaas skippen.

We zaten te twijfelen of we naar Philip Island zouden gaan, maar hebben het uiteindelijk toch niet gedaan. Tenslotte kan je ook puiguins zien op Kangeroo Island.

Wel zou ik je aanraden geen tour te boeken want dat kost een hoop geld. Huur een auto en zoek daar een slaapplek. Bij Penneshaw is een hostel en wij hadden het geluk dat we de hele hostel voor ons zelf hadden omdat het laag seizoen was het was 25 dollar p.p met wasmachine waar je gratis van gebruik kan maken.

Heel veel suc6 en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

1 like

G’DAY ikzelf ben eergisteren teruggekomen van een TIEN weken vakantie in Ozz en ben ook op Kangaroo eiland geweest voor 5 dagen, anders is het de moeite niet waard, de overtocht met Sealink kostte mij 260 dollar voor mijzelf en mijn Hi-top Camper, en best wel een flink bedrag, weinig wildlife behalve als het begint te schemeren, wil je meer weten bel me maar even op 06-55 304 205 SEE YE , OZZIEJOHN

1 like

Wederom bedankt voor de reacties :slight_smile:

Omdat jullie eigenlijk allemaal aangeven dat 1 dag te kort is voor Kangeroo Island, hebben we ervoor gekozen om Philip Island te bezoeken. En dan niet met een excursie maar gewoon op eigen gelegenheid. We hebben tenslotte toch een huurauto omdat we van Melbourne naar Adelaide willen rijden.

Jaap, voor jouw vraag over onze volledige route heb ik een nieuw topic geopend: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=680644#post680644
Omdat ik het moeilijk vindt om in te schatten of onze planning reeel is, hoop ik op jullie tips!