In December willen we ook graag voor zonsopgang Adam’s Peak beklimmen. Kan dit vanuit Kandy waar we dan logeren?
Ik lees overal dat je best in Dalhousie kan logeren voor 1 of 2 nachten, maar wij verblijven liever wat langer op 1 en dezelfde plaats. Vandaar dat we dit vanuit Kandy willen doen met een taxi/driver. Of kan dat niet owv afstand etc?
Het kan best maar betekent gewoon 2 x 2.30-3 uur vermoeiende autorit voorafgaand aan de klim en na afloop. Als je een minivan hebt kun je nog wat slapen op de bankjes, met gewone auto lijkt het me minder. 24 December gaat ie open geloof ik.
Dank voor je antwoord Erik.
Echter las ik nergens dat ie soms gesloten is. Wel dat het hoogseizoen in dec begint tot april. Maar is het dan onmogelijk om Adam’s Peak mid december te beklimmen?
Medio december zou ik me niet zo’n zorgen maken over broedseizoen en slecht weer maar wél over veiligheid (je bent nog steeds in stikkedonker met z’n tweetjes, dat doe je in Nederland niet dus waarom op reis wel?), veel kilo’s meenemen aan water en eten, en specifiek de 1-2 weken voor opening en na sluiten risico op electrocutie. Overdag is men nl. bezig om de vele km aan stroomkabel voor de TL-buizen en LEDlampen weer aan te koppelen en 's nachts liggen die kabels kriskras over het pad, geheel volgens 3e wereldstandaard bepaald niet voorbereid op passanten qua isolatie enzo.