Nog iets meer dan drie weken totdat mijn vriend en ik vertrekken naar Sri Lanka. Nu hebben we een reisschema gemaakt. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie denken dat dit haalbaar is?
Daarnaast ben ik benieuwd naar mensen die ervaring hebben met het beklimmen van de Adams peak in augustus. Is dit een beetje te doen? Indien het weer het niet toe laat hebben we nog een alternatief: nuwara eliya, maar eigenlijk willen we dit hoogtepunt van Sri Lanka ondanks de onverlichte paden niet missen…
Niet slecht. Kommentaren:
[ul]
[li]Neem niet de nachttrein, die is vies/onveilig in slaapcompartimenten, maar dagtrein. Schema zie je o.a. op seat61, je stapt over in Gal Oya junction op lokale trein naar Trinco.[/li][li]Doorzoek WW forum maar op Adam’s Peak. Buitengewoon dom/onveilig en ook nog eens onverantwoord naar de dieren in het natuurreservaat bij de top die aan 't broeden zijn dan.[/li][/ul]
Dank Erik voor jou tip over de trein! Ik zal gauw op seat61 kijken. Wat betreft de adams peak zie ik op wereldwijzer alleen maar reacties van jou over de Adams peak, nauwelijks van andere reizigers. Iemand ervaring met het beklimmen van de adams peak in augustus ?
Klopt Erik, maar dat is dan ook de enige andere reactie.
Hebben er andere mensen dan Erik ervaring met het beklimmen van de adams peak buiten het seizoen? (augustus)
Hoi Wendy,
Wij wilden hem eerst ook gaan doen, maar hebben het op afraden van Erik gelaten.
Ben er achteraf wel blij om, want wij hebben overdag Little Adams peak beklommen (in Ella) en dat was af en toe al opletten om niet te vallen, de grote Adams peak in het donker lijkt me dus lastig.
In de Lonely planet staat wel dat het in off-season wel te doen is, als je maar een goede gids hebt.
Ikzelf zou het je dus ook afraden, maar het kán wel.