Kan jij de Engelse taal voordat je naar Australië gaat?

Kan jij de Engelse taal al voordat je naar Australië gaat?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Ik kan jou! Dat ken :wink:

Alles kan, waterkan, koffiekan, melkkan, theekan

Ha, ha, ha. Dat gaat he-le-maal niets worden met deze poll!

Behalve mijn grootmoedertje van 102 ken ik eigenlijk niemand meer in dit geamerikaniseerde landje die de poll naar waarheid met nee zou beantwoorden.

In ons land misschien niet, maar er zijn nog altijd westerse landen waar ze geen Engels spreken :smiley: !

3 likes

Ik KEN de engelse taal - jullie blijkbaar niet de nederlandse.
Sorry!1

Niets om je voor te verontschudigen! Je hebt gelijk, vandaar ook mijn eerdere opmerking :slight_smile:

Het viel mij ook meteen op. Waarschijnlijk Engelstalige opsteller van deze poll.

Wat ben jij aardig om het zo te zeggen. En @ Fleur, nog een nuttige poll? Maar een poll om een poll hoeft nou ook weer niet.
Voorzetje: favoriete staat? Ook lastig, moet je wel even in alle staten zijn geweest. Zie maar.

Heerlijk altijd die Britse humor.

Pfff jongenssss …get real…lol2.ik denk dat het superhandig als je de engelse taal kent maar er zijn volgens mij ook tal van Aussie’woorden die we niet kennen???:chin: is er dan ook een Australisch woordenboek dat iemand weet???

In mijn Lonely Planets staat achterin een lijst met Australische woorden.
Ik vind thongs altijd wel aardig. In Aus zijn dat slippers maar in de Usa meestal een string.

Deze poll is enige maanden geleden opgestart, Willem…
Zie: Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk

Sterker nog… op deze site een Australische woordenboekin opmaak naar Nederlands vertaald…!!

1 like

Hartstikke leuk Kees!

Lonely planet heeft ook een boekje uitgegeven met wat Australische slang en (soms) veel gebruikte uitspraken (ISBN 9780864425768). Overigens geen lijst met woorden, maar meer waar je bepaalde uitspraken kunt tegenkomen. Ik kreeg het cadeau. Grappig om in te zien.
Overigens zijn een aantal typisch Australische woorden in de verschillende staten en territoria van Australie ook weer anders.

Hier is er een:

[ame]Amazon.com

Verder is er een boek: Let’s talk strine

Google maar eens verder op Let’s talk Australian slang

Hier bij voorbeeld

En google verder eens op Aussie slang en Aussie Strine