Goed Engels kunnen voor wereldreis?

Hallo mijn naam is Bianca, 19 jaar. Ik wil over ongeveer een half jaar een wereldreis gaan maken en ik ben daar op dit moment volop mee bezig om alles te regelen etc. Ik heb nog geen lange reis ervaring, dus ben ik erover uit op eerst maar eens veilig in australie rond te trekken. En vanuit daar zie ik wel verder. Mijn probleem is dat ik echt bijna geen Engels kan. Is het aan te raden om eerst een cursus te nemen? Of leer je het met der tijd? En hoe doe je dat dan in primitievere landen, waar de mensen zelf ook geen of bijna geen Engels spreken?

Ik hoop een reactie!!

Bedankt.

Groeten, Bianc

Hee Bianca,

**Als jij door Australie wil gaan reizen, is het zeer belangrijk om engels te kunnen praten. Want heel Australie is engelstalig. **
Wat als je de weg wil vragen? Dan is het wel handig om engels te kunnen praten. Ook het lezen van engels is erg belangrijk.

Ik heb door de jaren heen engels geleerd door films te kijken zonder ondertiteling en op school natuurlijk. Maar engels is zowat mijn moedertaal, dus als je hulp nodig heb zou ik je wel willen helpen!

Laat het me maar weten :wink:

Succes!

Ellysium.

Hey Bianca,

Engels verstaat men op de meeste plaatsen in de wereld. Toch denk ik dat je zonder engels ook wel kan reizen hoor. Ben al in landen geweest waar de mensen dan weer amper engels spraken, en met gebarentaal en tekens kom je er ook wel uit. Toch zou ik aanraden om een beetje te leren. Ben zelf momenteel spaans aan het leren, en als je een paar woorden kent moet dit al volstaan.

Beheersing van de Engelse taal is niet alleen handig om je voor de locals verstaanbaar te maken, wat denk je van het gezelschap van andere mensen? Als je reist kom je allerlei mensen tegen, uit alle delen van de wereld. Het aantal Nederlanders of mensen die Nederlands spreken zal niet zo heel groot zijn, en je wilt vast wel aanspraak gedurende je reis.

Heej Bianca,

Engels is sowieso handig om te kunnen spreken, hoe ga je iemand vertellen dat je last heb van bijv je grote teen? Op de luchthaven en dergelijke kan het zeeer handig zijn en zeker met eventuele reisgenoten die je onderweg tegen komt! Ik weet niet naar welke landen je wilt gaan maar het is zeer zeker aan te raden om Engels te spreken, ga je naar zuid-amerika dan is spaans zeker aan te raden!!

Succes!!

Hoi Bianca,

Toch leer je in zo een land vrij snel de taal. Want je hebt niet veel keus, je hoort het om je heen en je MOET het wel spreken. Ik neem aan dat je wel een kleine basiskennis van engels hebt? dan moet het wel goed komen hoor! Neem woordenboeken mee en voordat je het weet kan jij een aardig woordje engels spreken!!

groetjes

Hi Bianca!!

Je leert wel snel een taal in een land :smiley: Dus een heel groot probleem moet het niet zijn! Ofcourse is het verstandig om al het een en ander te kunnen spreken, lezen etc etc :slight_smile: Er zijn vast ook wel Nederlanders te vinden, met handen en voeten kom je een heel eind. Wil je toch met meer zelfvertrouwen daar heen gaan dan zou ik een cursusje volgen zodat je de basis dingen sowieso onder de knie hebt! Wat je ook kan doen is een point-it boekje kopen, hier staan allerlei plaatjes in :slight_smile: dus als je er echt niet uitkomt kan je gewoon ff aanwijzen wat je bedoelt!!

:smiley: heeeeeeeeeel veel plezier:D