Deze zomer willen wij met onze twee kinderen naar Japan.
Ik heb al gehoord dat er campings zijn heeft iemand daar ervaring mee?
Is een autohuren makkelijk te regelen in Japan of beter in Nederland?
Deze zomer willen wij met onze twee kinderen naar Japan.
Ik heb al gehoord dat er campings zijn heeft iemand daar ervaring mee?
Is een autohuren makkelijk te regelen in Japan of beter in Nederland?
Marjon
Er zijn inderdaad campings in Japan. Het probleem is alleen dat deze campings niet gemakkelijk te vinden zijn. Tot op heden heb ik nog geen overzichtsboek of kaart gevonden waarop alle campings van Japan staan.
Nochtans kan kamperen in Japan heel leuk zijn. Vaak zijn de campings in de zomer heel rustig, zodat je soms gratis kan overnachten. Op andere momenten zijn ze heel druk, afhankelijk van de plaats of de datum.
Er bestaan heel gedetailleerde motorkaarten (boeken) in Japan, en op die kaarten staan campings wel aangeduid met een klein icoontje.
Je moet wel over eigen vervoer beschikken als je wil kamperen in Japan. In mijn geval betekent dat “de fiets”. Met een huurauto moet het ook wel lukken, maar daar heb ik geen ervaring mee. (denk aan dure tolwegen in Japan, en zeer druk verkeer rond en in de grote steden, en natuurlijk betekent ‘links’ rijden ook wel een aanpassing)
Laat me weten waar je gekampeerd hebt, en hoe het jullie is bevallen.
Groetjes
Jos
Hierbij een aantal websites waar je misschien iets aan hebt, alhoewel de eerste drie wel in het Japans zijn (misschien helpt Babelfish een beetje: http://babelfish.yahoo.com/).
Japans:
http://www.mapple.net/camp/
http://www.boxos.com/campweb/cw.html
Engels:
http://www.jnto.go.jp/eng/location/rtg/pdf/pg-804.pdf
hoi heb je ervaring met kamperen in japan?
De engelse site heb ik ook gevonden.
Bedankt.
Marjon
Afhankelijk van waar je zit kan het in de zomer wel erg vochtig zijn in Japan. Bovendien is het erg warm. Of dat een ideale combinatie is om te camperen vraag ik me af (zeker met kinderen). Ik was behoorlijk blij met de airco op m’n mini kamertje.
Helaas geen ervaring met kamperen in Japan, wij slapen meestal in ryokan.
Ik heb in het hoofd om in augustus te gaan camperen op diverse plaatsen in Japan, voornamelijk in het zuiden. Echter weet ik niet wat de nachttemperatuur is, wat ik op internet kan vinden is dat het niet veel daalt in deze tijd van het jaar, is er iemand die dit kan bevestigen?
Gezien ik niet graag zeul met spullen gaat echt alleen het hoognodige mee, dus een miniscule tent of alleen slaapzak volstaat voor mij ook. :slapen: Kun je openlucht camperen op een camping of staan ze dat niet toe?
Heb ook gezien dat je soms een tent kunt huren, zit hier slaapzak en kussen bij of moet je dat zelf verzorgen als het er niet bijstaat?
Hoop dat iemand wat tips kan geven op dit gebied. Een camping verblijf bij Aso/Beppu en Miyajima staan zeker op het lijstje, ook Ise/Mie staat geplant.
Vr. groet Kim :chin:
Japan is qua campings een zeer makkelijk land. Eigenlijk mag je overal, zolang je je common sense gebruikt, je tentje opzetten. Japan kent zelf ook zogenaamde
file:///C:/DOCUME%7E1/Dennis/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-27.png
file:///C:/DOCUME%7E1/Dennis/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-28.png
キャンプ場 (kyanpu-jou), van het soort wat gratis is en het soort waar je voor moet betalen. Deze plekken zijn echter enkel toegankelijk als je wat Japans beheerst om te informeren naar de exacte lokatie. Het is dus aan te raden wat zinnetjes gereed te hebben. De standaard kyanpujou is uitgerust met toilet en enkele sanitaire voorzieningen waar je gratis gebruik van mag maken. Voor plekken waar je moet betalen ben je vaak zo’n 500 - 1500 yen per nacht kwijt. Andere goede plekken om te kamperen zijn bij de 道の駅 (michi-no-eki), of wegstations. Deze vind je langs de snelwegen en zijn erg talrijk. Wees niet bang om af en toe je duim op te steken voor een lift, want veel campings zijn anders onbereikbaar.
Om de temperatuur zou ik me totaal geen zorgen maken - je gaat het warm krijgen, ook 's nachts. Reken in ieder geval op boven de 15 graden. Overdags zal het in het zuiden, vooral in augustus, snikheet zijn. Gecombineerd met hoge luchtvochtigheid moet je dus zeker zorgen dat je voldoende drinkt, anders dan is je energie heel snel op.
Ik heb vorig jaar verschillende Japanse campingsgidsen gekocht om mezelf naar campings te kunnen navigeren. Als je je traject uitstippelt kan ik je wel aan wat URLs helpen. Een grote aanrader vind ik zelf de Dutch Pancake Camping op Shodoshima, gerunt door een Nederlander, en zijn Japanse vrouw. Shodoshima zelf is prima vertoeven; mooie stranden, mooie natuur, weinig toeristen (enkel bekend bij Japanners zelf).
Als je minimaal reist zijn er inderdaad campings waarbij er spullen te huur zijn, maar dit hangt dus af van de camping. In die gidsen die ik hier heb staat dat allemaal heel fijn beschreven, welke camping welke voorzieningen heeft. Laat me dus wat weten.
Sado, bedankt voor je reactie. :chin:
De bedoeling is te reizen van
Tokio - Nikko - Kyoto - Hiroshima - Miyajima - Kagoshima - Chiran/Ibusuki - Aso/Beppu - oversteek naar Shikoku, oversteek naar Koyasan/Ise/Mie - Osaka - Narita.
Of dit haalbaar is moet ik nog even napluizen, anders wordt de volgorde anders.
Pancake heb ik ook gevonden, website, ik laat het voorlopig even links liggen omdat ik anders tijd tekort kom voor mijn rondje ben ik bang. Het is moeilijk kiezen tussen al het moois!
Mijn voorkeur gaat uit naar goed met OV te bereiken campings, voorzieningen niet belangrijk. Als je Urls hebt voor mijn route hou ik me aanbevolen, vooral Mie en Miyajima hebben de voorkeur.
Kun je me ook vertellen waar je de gidsen vandaan hebt en welke dat zijn? Ik heb er naar gezocht, maar waarschijnlijk op de verkeerde plek… ben dan ook geen doorgewinterde campeerder…
Ik heb je hele lift verslag trouwens ook gelezen, echt top! wat een ervaring! ben nog niet eerder in japan geweest, maar weet al bijna zeker dat dit niet de enige keer gaat blijven!
Wat betreft de taal, ik spreek een andere taal net als een jappanner engels spreekt vermoed ik… dus in mijn tas gaat maar een hoop geduld mee en een goed woordenboek.
De campingsgidsen die ik hier heb liggen zijn in het Japans, en het zijn stuk voor stuk de meest recente. Zijn ook vrij uitgebreid, want ik had ook goede landkaarten nodig.
Campings bereiken met het OV is een uitdaging, vooral omdat het OV buiten de grote steden om nauwelijks Engelse informatie bevat. Japanners zijn dol op kamperen, maar dat doen ze vooral met hun eigen auto. Vandaar dat heel Japan is bezaaid met zogenaamde ‘ACs’, Auto Campings. Als je per OV naar campings wilt komen zou ik goed voorbereid op reis gaan. Vergeet niet, Japan is geen land waar ze massa-toerisme bedrijven, dus je moet alles zelf doen!
Als je toevallig in de buurt van Rotterdam woont, dan zou ik als ik jou was, als je wilt, even langskomen! Kun je de gidsen zelf bekijken en eruit halen wat je nodig hebt. Het is namelijk moeilijk aan te geven waar de campings precies zitten, en ik bedenk me nu net dat veel van de websites… Juist, in het Japans zijn!
Ik ben zelf ook nog langs Tozai gelopen in Amsterdam, dat is niet ver bij mij vandaan. Zij hebben echter alleen de uitdraaien in het engels die ik reeds in mijn bezit had van de campings.
Begrijp dat het een lastig verhaal gaat worden die ik ga bewaren voor een andere keer. Ik ga voor het eerst naar Japan en daar ga ik al ogen tekort krijgen heb ik het vermoeden, en ook heb ik het vermoeden dat het niet het laatste reisje gaat worden naar Japan. Ga wel even goed opletten hoe een en ander daar gaat en misschien nog wat Japans leren lijkt me geen overbodige luxe!
Bedankt voor je uitleg en uitnodiging, mogelijk kom ik een keer op je uitnodiging terug! :chin:
recent hebben wij 2 maanden in japan gekampeerd. Het is een prima land om te kamperen, er zijn circa 3500 campings in japan. Ze zijn lastig te vinden maar met een huurauto en een navigatiesysteem (standaard) is het goed te doen. Je tikt het telefoonnummer van de camping in je navigatie en de auto wijst je de weg. Er zijn alleen japanse campingboeken te koop (bv in tokyo), via www.campinginjapan.com kom je op engelstalige info over kamperen in japan. De auto hebben we thuis geregeld, is goedkoper.
Dank voor uw reactie.
Toch nog een vraagje: Waar hebben jullie het telefoonnummer van die Japanse campings gevonden? Via de website die jullie hebben vermeld, of toch in een boek. Bestaat er een boek (liefst met kaart) met alle 3500 campings van Japan?
Vriendelijke groeten
Jos
deze schijnt er wel te zijn maar ik heb hem niet kunnen vinden. Wel heb ik campingboeken gevonden per streek, deze kan je vinden in boekwinkels. Hierin zitten kaarten en telefoonnummers en vast hele mooi beschrijvingen (japans). De telefoonnummers in japan zijn regionaal gebonden en dat geeft je weer enige indicatie mocht je zo maar een camping vinden. Met de campingboeken en een maple (routeboek) is eht goed te doen, soms zit je verkeerd en twijfel je of het een camping is, vaak genoeg kom je op hele mooie plekjes. Met een navigatiesysteem hoef je niet meer na te denken, vraag wel even aan de verhuurder hoe die werkt…