Kamperen Hokkaido

Hallo!
Ik ga samen met mijn vriendin 3,5 week naar Japan, we komen aan op 17 juli in Sapporo. We willen graag gaan hiken (het nat park daisetsuzan is een van onze geplande bestemmingen) en kamperen. In Hokkaido willen we voor een week, of ander half, een auto huren, om vervolgens met de trein naar beneden te gaan.

Mijn vraag ; weet iemand of je in Sapporo een tent, slaapzak etc kunt huren? Het kan ook op de kampeerplaatsen, maar wellicht goedkoper en handiger om het in een keer te huren.
Verder graag tips voor de beste kampeerplekken en hoe we deze het beste kunnen vinden. Ik begreep dat de GPS in het Japans is. En kun je kamperen op het schiereiland Shiretoko??

Bij voorbaat dank!

Gr tobias

Hoi Tobias,
ik ben bang dat de reguliere bezoekers van dit (sub)forum weinig tot geen ervaringen hebben met kamperen in Japan…
Misschien kun je de vraag stellen op het forum van japan-guide.com . Hopelijk zitten daar wel mensen met kampeerervaring in Japan.

Succes!

Weliswaar al diverse malen op Hokkaido geweest, maar op deze vragen moet ik helaas ook het antwoord schuldig blijven. Ik weet dat Japan in het algemeen en Hokkaido in het bijzonder een zeer levendige outdoor/kampeercultuur kent, maar heb daar zelf geen enkele ervaring mee.

Dank! Wij gaan er toch voor… Tent etc mee… We gaan pionieren!

Sommige GPS kunnen naar Engels ingesteld worden. In Japan wordt vaak het vaste telefoonnummer van de bestemming ingevoerd, die gekoppeld is aan de locatie. Dus als je zorgt dat je de telefoonnummers van je bestemmingen hebt en bij het huren vraagt hoe je deze kunt invoeren zit je meestal goed.

Shiretoko heeft meerdere camping sites. Ik heb ook nog nooit gecampeerd in Hokkaido, dus kan er weinig over zeggen. Kan wel verder googlen voor je in Japans als je nog meer info nodig hebt.