Kamperen

KAMPEREN

Voor veel mensen de leukste manier die er is om vakantie te vieren. Jong en oud doen hieraan mee. Iedere leeftijd kom je op een camping tegen. Baby’s heerlijk buiten in een camping bedje, jonge stelletjes vaak met een klein tentje, gezinnen met kinderen, ouderen, echt waar ik ken ze van eind tachtig met de tent of caravan. Je ziet campingbedjes niet alleen in een kampeermiddel maar ook buiten als box. Ben je alleen en belemmert je dat om te gaan kamperen? Er zijn kampeerverenigingen voor de alleen gaande en alleenstaande kampeerder.

De vrijheid die je met kamperen hebt, het stuk gras om je heen en de keuze vrijheid om langer of korter te blijven. Een bungalow of een stacaravan huren is natuurlijk ook heerlijk maar kies je bewust voor minder luxe of staat de bewegingsvrijheid hoog in het vaandel dan kies je voor kamperen. Heerlijk met de tent, vouwwagen, caravan, busje of camper er op uit. Je kunt op één camping blijven staan of gaan rondtrekken met je kampeermiddel. En als er kinderen meegaan die vermaken zich prima met de andere kinderen. Een vriendje of vriendinnetje is op een camping al snel gevonden.

Niet alleen zomers als het mooi weer is maar ook in het voor en naseizoen is kamperen een prettige bezigheid. Dan zijn er behoorlijke kortingen en dat is interessant voor iedereen maar vooral de futters en gepensioneerden die graag de drukte willen vermijden.
Ook kamperen in de winter is een ervaring op zich. En dat hoeft niet alleen een wintersport- vakantie te zijn. Zelfs in Nederland midden in de natuur staan en met een beetje geluk valt of ligt er ook nog sneeuw. Je kunt wandelingen maken of een dorp of stadje bezoeken en er is altijd wel een museum in de buurt of een golfzwembad voor de kinderen, want kamperen is voor jong en oud. Natuurlijk moet het kampeermiddel er wel geschikt voor zijn. Voor de tenters bestaan er speciale wintertenten en slaapzakken. Een caravan of camper heeft meestal (niet altijd) ring-verwarming en een kachel. Voor een tent bestaan losse elektrische kacheltjes. Deze kacheltjes moeten wel geschikt zijn voor gebruik in een tent. Voor informatie hierover moet je in een kampeerwinkel zijn.

Er zijn speciale wintercampings die je kunt vinden in de campinggidsen. In de winter of vroege voor en late naseizoen is een camping zoeken waar meerdere kampeerders aanwezig zijn wel aan te bevelen.

Een beknopt hoe en wat over verschillende kampeermiddelen (tent, caravan, camper of kampeerauto en busje). Zie de artikelen die hier over gaan. Voor uitgebreide informatie moet je bij een kampeerwinkel of dealer zijn.

Bekijk hier reisboeken over kamperen, leuke kinder vakantieboeken en nog veel meer.

Kamperen Reisforum

1 like

Geachte mevrouw,

Een geweldig goed en waar verhaal, wij zijn het daar ook totaal mee eens.
Zelf ben ik al een campingverslaafde, en nu heb ik een vriendin die dit tevens zeker kan worden. We zijn nog aan het kijken voor een degelijke tent en toebehoren. (we hebben niet zon grote wagen, dus moeten wat opletten wat voor een) en tevens voor onze dochter (nu 6) een gezellige plaats zoeken in het buitenland. (waar we met de wagen heen kunnen) (Griekenland,Spanje,Frankrijk,Italie,Kroatie)

Misschien heeft u voor ons wat tips en tricks om op een goede manier op vakantie te gaan. (zoieso hebben we nog een kookpit nodig)

Op een betaalbare manier, maar toch niet ten koste van veel kwaliteit.

Hallo, weet iemand een camper club voor alleenstaanden. Ik zou het leuk vinden om met mensen wat te delen onderweg, met het motto:vrijheid blijheid! Kunt u mij verder helpen met dank saskia