Kamperen met Pasen

KAMPEREN MET PASEN

Het weer heeft ons met Pasen wel meegezeten. Wat een prachtig weer, dat komt met Pasen niet vaak voor. Het was voor iedereen genieten maar voor de kampeerders zeker. Ik ben met een groep naar de Gelderse Achterhoek geweest. De zon scheen en het is altijd weer een verrassing op wat voor camping je aankomt. Maar bij aankomst op de camping werd mij een plaats toegewezen op een mooi groot veld met afgebakende ruime plaatsen met eigen kraan. Op het midden van het veld een zandbak met speeltoestellen voor de kleintjes waar dan ook veel gebruik van werd gemaakt. De helft van de groep stond op een ander veld van dezelfde grootte en ook daar weer een zandbak met speeltoestellen. Het beviel me hier al meteen dus snel mijn stoel buiten en een klein tafeltje en een boek. Nu heerlijk van de rust genieten dacht ik, die hier zo heerlijk voelbaar was. Maar zo werkt dat niet met een groep. Een praatje hier en een praatje daar, maar tussendoor had ik toch nog even de tijd om wat te lezen.

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/100_0659.jpg

Vanuit de camping zijn verschillende tochten te maken. Wandelen, fietsen of met de auto dus voor elk wat wils. Niet zover,van de camping ligt het dorpje Zwillbrock (Duitsland). Daar zijn we de volgende dag op de fiets heen geweest. We hebben daar het mooie barokke kerkje bezichtigd wat zeer de moeite waard was. Daarna weer op de fiets richting het Zwillbrockervenn waar veel meeuwen broeden. Maar wat het meer zo bijzonder maakt is de aanwezigheid van flamingo’s. Ze komen hier al geruime tijd voor maar men weet niet precies waar ze vandaan komen. Het zijn Europese en Chileense flamingo’s en men denkt dat ze ooit uit gevangenschap zijn ontsnapt.

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/100_06481.jpg

Deze flamingo’s overwinteren in Zuid- Holland aan het Volkerakmeer en broeden bij het Zwillbrockervenn.

Via Groenlo, waar we in een café genoten hebben van de koffie, zijn we weer naar de camping gefietst. Jammer dat het nog te fris was voor een duik in het verwarmde zwembad want die lag te lonken in de zon.

Eindelijk was het dan PASEN. Er liepen een paar enorme Paashazen rond en kinderen die druk bezig waren met eieren zoeken. Tot laat in de middag werd er toch zo nu en dan nog een ei gevonden. De dag begon voor ons met een heerlijk Paas-ontbijt. Mijn ontbijt is meestal niet veel maar deze keer heb ik er maar goed van genoten. Zien eten doet eten zegt men en dat is waar. Na een middag van de rust genoten te hebben en s’avonds op de koffie bij een mede kampeerster ben ik de volgende dag weer voldaan naar huis gegaan.

Kamperen Reisforum

Dat klinkt als een heerlijk ontspannen Pasen.
Leuk verhaal! :smiley:

Xander