Kampeertips west canada

Hallo!

Ik ga binnenkort een maand naar Canada op Vakantie (W Canada: British Columbia en Alberta), en kan op internet heel veel tips vinden, maar niet zoveel beschrijvingen over waar te kamperen. Ben een basic kampeerder, zoek dus iets in de Provincial Parks, maar daarbinnen zijn ook meerdere campings, neem ik aan.

Wie heeft advies?

Paul.

Alberta travel guide meende ik even aanvragen.
http://www1.travelalberta.com/en-ca/index.cfm?pageid=25
Erg handig. Want je kan er geweldig leuk basic kamperen voor leuke bedrag’jes per nacht :slight_smile:

Ik weet niet hoe je jezelf gaat vervoeren, maar als je met een auto o.i.d. gaat is het niet zo heel moeilijk, want ieder zichzelf respecterend plaatsje heeft zowat een Visitors Centre (zeg maar VVV) Afgelopen zomer hebben wij er ook rondgereisd, zowel Alberta als BC en wij zijn meestal gewoon naar het plaatselijke Visitors Centre gegaan om te vragen waar de campings in de omgeving zaten, zij kunnen je t precies vertellen en dan kun je meteen vragen wat er te doen is. Daarnaast is de Lonely Planet (gewoon bij de ANWB te krijgen) ook een goeie om allerlei plaatsen te vinden om te overnachten.

Als je veel naar de National Parcs gaatis het handig om in het begin al zo’n parcs pass aan te schaffen, moet je ff berekenen, maar kan meestal makkelijk uit. Ze worden hier in t forum wel regelmatig aangeboden trouwens.

Suc6 ermee!

Suc6 ermee