De club van 8 over de belevenissen naar Tsjechië.
Dit is een reisverslag van onze vakantie naar Tsjechië waar we door autopech nooit zijn aangekomen en we noodgedwongen onze vakantie moesten doorbrengen in Duitsland. Maar ondanks alle ellende is het een hele fijne vakantie geworden.
**De club van 8 bestaat uit **: Ans, Maria, Lanny, Map, Jan, Piet, Ton en Cor.
http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/155.JPG
Vrijdag 10 augustus 2007
Om 4 uur vertrokken uit Oosterbeek richting Oldenzaal. Bij de laatste parkeerplaats in Oldenzaal sluiten Piet en Lanny zich bij ons aan. Tot zover verloopt alles nog volgens plan! Na ongeveer 280 km gereden te hebben, kom ik zomaar opeens stil te staan op een zeer drukke weg!!! Dit was nog op een wegomlegging ook met hele smalle rijstroken! Inhalen was bijna niet meer mogelijk omdat de baan naast mij maar 2 meter breed was wegens werkzaamheden aan de weg. Tsja……, wat nu??? Met geen mogelijkheid kreeg ik de motor meer aan de gang. Dus eerst 112 maar gebeld, gelukkig was het al bekend bij de alarmcentrale, dus zit er niets anders op dan maar af te wachten.
Maar de vrachtwagens en de bussen willen toch verder, dus Ton en Cor hebben ze tussen mijn caravan en de vangrail doorgeloodst, zodat ze toch verder konden rijden. Vaak was de ruimte niet veel meer dan een paar centimeters!!!
http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/121.JPG
Uiteindelijk kwam de politie ter plaatse en die hebben mij weggesleept naar het eerstvolgende benzinestation. Dat was ongeveer 6 km verderop. Ik vond dit heel eng, omdat ik geen rem- en stuurbekrachtiging meer had. Maar gelukkig ging het allemaal goed en hebben ze me netjes op het benzinestation afgeleverd. Het waren trouwens hele aardige agenten!! Zij hebben voor mij de Adac gebeld en die was er binnen een kwartier.
Het blijkt echter dat verder rijden niet meer mogelijk is, omdat er iets mis is met de elektrische ontsteking, dus wordt er een sleepwagen geregeld alwaar de auto opgaat en de caravan erachter wordt vastgemaakt.
Aangekomen bij de garage hebben ze de caravan op de parkeerplaats gezet en werden de onderdelen voor de auto besteld, het nare bericht is echter dat de auto vandaag niet meer gemaakt kan worden, dus wordt het zaterdagmorgen of in het ergste geval pas maandag.
Na overleg met Cor, Ton, Jan en Maria hebben we besloten om naar de eerste dicht bijzijnde camping te verkassen.
Via de ANWB wordt er vervoer geregeld om mijn caravan naar de camping te brengen, maar………dat kost enige moeite!!
Na 2 sleepwagens geprobeerd te hebben (lukte niet met de koppeling van de caravan) toch uiteindelijk de LKW genomen die mij al eerder vervoerd had. (Gelukkig staan hier genoeg sleepwagens en hadden ze het voor het uitkiezen). Echter toen alles aangekoppeld was en we klaar waren voor vertrek, werd onze chauffeur en vrachtwagen weggeroepen voor een ongeluk op de snelweg en dat gaat voor dus…… caravan weer los en sleepwagen weg. Wat nu dachten wij……? Als 4e optie hadden ze nog een volkswagen Caddy, die heeft mij uiteindelijk naar de camping Am Doctorsee gebracht in Rinteln, echter dit autootje mocht maar 1000 kg trekken, dus waren het weer spannende momenten en een stinkende auto waar de koppelingsplaten van aan het verbranden waren!
Op de camping eerst een borrel genomen en even lekker gezeten.
’s Avonds heb ik chili concarne gemaakt voor mijn medereizigers wat gelukkig wel in de smaak viel. Lanny, Piet en Map zijn inmiddels op de afgesproken camping in Duitsland aangekomen.
Zaterdag 11 augustus 2007.
Helaas………… de auto kan vandaag niet meer gemaakt worden. Inmiddels is de elektrische ontsteking wel vervangen, maar het blijkt dat de distributieriem ook kapot is en misschien nog wel meer………??? Aangezien het garagebedrijf om 12 uur sluit wordt er een vervangende auto geregeld voor mij door de ANWB.
’s Middags zitten we nog even lekker te kletsen voor de caravan en Ton komt met stukken kaneelstok aan, heerlijk!!!
Het nare is echter dat Maria haar voortand afbreekt door zo’n stuk kaneelstok. Dus weer naar de receptie om een tandarts op te zoeken. Hier kunnen we pas morgen (zondag) terecht, dus nog even geduld. Nu we op de camping in Rinteln vast zitten, maken we er maar het beste van. Het blijkt dat er 3 dagen feest is in de stad, dus zijn we ’s middags maar eens gaan kijken hoe het er allemaal uitziet hier. Tot onze verbazing is het heel gezellig, met allerlei kraampjes, eten, drinken en muziek!
Al snel een heerlijke ijstent gevonden alwaar we ons tegoed gedaan hebben aan een heerlijk ijsje!!!
Om 6 uur zijn we nog naar de garage gereden, omdat ik nog iets moest tekenen voor de reparatie en hebben we gelijk mijn auto leeggehaald omdat daar alle boodschappen nog in stonden. Zo, nu hebben we tenminste weer drank en eten en kunnen we de inwendige mens weer tevreden stellen. ’s Avonds hebben we met z’n allen macaroni gemaakt en nagekletst over onze belevenissen van deze dagen.
Zondag 12 augustus 2007.
Vanmorgen om half acht werd ik gewekt door Jan, omdat mijn vervangende auto aangekomen is op de camping. Ik ben met Jan naar voren gelopen en na alle administratieve afhandelingen hebben we de chauffeur teruggebracht naar het station in Rinteln. Ik ben blij dat ik niet aangehouden ben, want ik liep in mijn pyjama met een trui eroverheen. Ik heb nu een Opel Vectra, waar maar 75 km op stond toen die man uit Nederland vertrok, dus een hele nieuwe en nog mooi “Adriablauw “ook!!! Na een stevig ontbijt hebben we nog even koffie gedronken en ben ik met Maria naar de tandarts gereden, waar ze haar voortand weer gemaakt hebben. Nu kan ze tenminste weer lachen!!
Na de lunch zijn we weer de stad ingegaan, althans dat wilden we, maar we konden de camping niet af vanwege de middagrust! Dus tot 15.00 uur wachten! Het was weer beregezellig! Leuke countrymuziek en onze favoriet Jimmy Green, met “Kom van dat dak af” en “Que si”, we zijn helemaal uit ons dak gegaan, want hij kon ook heel goed gitaar spelen. Om 20.00 uur zijn we weer naar de camping gereden.
Nu moesten we nog eten koken en met vereende krachten hebben we een lekkere broccoli schotel gemaakt op de wok. Nog even nagetafeld en toen lekker naar bed. Morgen komen Lanny, Piet en Map naar ons toe.
Maandag 13 augustus 2007.
Deze dag begint in ieder geval rustig. Eerst lekker ontbeten en koffie gedronken.
Ik wordt gebeld door de ANWB dat er toch meer mankementen aan de auto zijn, dus zijn we weer naar de garage gereden. Ze hebben inmiddels de distributieriem vervangen, maar er is geen compressie op de 3e cilinder. Dit zegt mij niet veel, maar blijkt een hele grote klus te zijn, want de motor moet eruit.
Ik heb besloten om hem hier niet meer te laten maken, dus wordt de auto naar Nederland gebracht door de ANWB en bij mijn garage afgeleverd.
Nog even gauw een fotootje van de auto gemaakt, want dat is het enige wat ik nu nog heb!! (is een liedje van).
Auto verder leeggehaald en toen zijn we boodschappen gaan doen, omdat we vanavond willen gaan BBQ. Om 5 uur krijg ik een telefoontje van Piet dat ze aangekomen zijn op onze camping. Gelukkig zijn we nu weer compleet!
Eerst lekker wat gedronken met z’n allen en daarna dus gebarbequed en ………… we hadden ook nog een heerlijk ijsje toe!
Daarna nog koffie gedronken even bijgekletst en toen naar bed.
http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/90.JPG
Dinsdag 14 augustus 2007.
Vanmorgen om 9 uur ontbeten met lekkere warme broodjes. Leuk dat weer de gehele club compleet is! Daarna een lekker kopje koffie gedronken en toen plannen gemaakt wat we deze dag zullen gaan doen. Besloten werd om naar een uitkijktoren of oude skihelling te gaan in Steinbergen. Aangekomen daar bleek het dat we te ver omhoog moesten lopen, dat lukt Map niet meer, dus hebben we besloten om terug te gaan en dit op een ander tijdstip te doen. Hierna besloten we om de museumtrein eens te bekijken en er een ritje mee te maken, maar helaas………… de eerste trein gaat pas op 2 september!!!
Wat nu…….? Gelukkig weten we van de vorige keer nog onze lekkere ijstent te vinden, dus hebben we ons maar tegoed gedaan aan een heerlijk ijsje.
Hierna hebben we de kerktoren van Rinteln bezocht, wat een heel mooi uitzicht opleverde. Hierna nog even door het stadje gelopen en wat dingen gekocht. Ik heb mijn eerste email verzonden vanuit een internet-cafe!
Toen we terug kwamen op de camping hebben we eerst wat gedronken en ’s avonds hebben Cor en Ton pannenkoeken gebakken voor het hele spul.
Woensdag 15 augustus 2007.
Vandaag om 9 uur ontbeten, koffie gedronken en ben ik met Maria naar de tandarts geweest voor de controle van haar voortand. Gelukkig zit hij nog steeds goed vast. Hierna met de anderen boodschappen gedaan bij de Aldi.
Na de lunch wilden we een rondvaart gaan maken op de Weser, maar toen wij weg wilden rijden was de poort weer gesloten vanwege de middagrust. Dom hè!!!
Wat nu…………??? Maria is naar de receptie gelopen en gelukkig wilden ze voor ons een uitzondering maken!!! Na de boom open gemaakt te hebben konden we toch naar de boot toe. Gelukkig zit het weer nog mee en konden we lekker buiten zitten.
Na de rondvaart zijn we Rinteln weer ingegaan op zoek naar onze……???
ja natuurlijk………onze ijstent!!! En hebben we weer heerlijke ijsjes besteld!!
Na het ijs nog even rondgelopen door de stad en toen zijn we bij de Italiaan gaan eten. Na het eten zijn we naar de camping gegaan, nog wat gedronken en toen naar bed.
Donderdag 16 augustus 2007.
Maria en ik hebben lekker uitslapen., waren pas om 8 uur wakker. Om 9 uur weer ontbeten en koffie gedronken. Het weer is vandaag wisselvallig. Vandaag met laptop op stap geweest om te internetten, maar helaas dit lukt hier niet, dan maar weer naar ons ijstentje op het kerkplein. ’s Avonds hebben we lekker gebarbequed en een spelletje gedaan.
Vrijdag 17 augustus 2007.
Vandaag is Piet 68 jaar!!! geworden, dus ontbijt met een verjaardagslied.
Na de koffie zijn we naar Steinbergen geweest, wat heel interessant was. Dit is een attractie van diverse soorten stenen, een steengroeve, fossielen en allemaal mooie stenen. Hierna zijn we naar Hameln gereden (verhaal van de Rattenvanger) en hebben daar een ijsje gegeten ter ere van Piet zijn verjaardag.
http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/145.JPG
´s Avonds heeft Lanny gekookt en ben ik alvast wat in gaan pakken. Om 7 uur zijn we naar de aanlegsteiger in Rinteln gereden omdat we Piet op een boottocht hebben verrast met muziek. Dit was heel gezellig. We waren rond 11 uur weer terug in Rinteln.
Zaterdag 18 augustus 2007.
Omstreeks 9 uur gegeten, daarna alles ingepakt en zijn Piet, Lanny en Map als eerste vertrokken naar Deventer. Iets later zijn wij vertrokken.
De auto rijdt perfect, dus dat zit gelukkig mee. Om 3 uur zijn wij op de camping in Deventer aangekomen, waar Piet, Lanny en Map ook net zijn aangekomen. Helaas voor Piet die weggezakt is in de modder. Wij hebben een droog plekje opgezocht en later is Piet ook bij ons komen staan ( hij is eruit getrokken door een aardige mede-campeerder met een lier op zijn auto).
’s Middags Deventer in geweest en hier natuurlijk weer een lekker ijsje gegeten. Met de pont weer teruggevaren naar de camping. Nog even koffie gedronken en nagekletst.
Zondag 19 augustus 2007.
Vandaag onze laatste dag van de vakantie. Met z’n allen weer ontbeten en koffie gedronken.
Dit was een reisverslag van onze vakantie naar Tsjechië, helaas zijn we daar nooit aangekomen, maar ondanks alle narigheid hebben we het toch prima naar ons zin gehad. Volgend jaar doen we het zeker over!!
De club van 8