Hey mensen,
ik hoop binnenkort terug te gaan naar Suriname, voor de 3e keer.
twee keer heb ik ergens een kamer gehuurd waar ik geen bezoek mocht ontvangen,
ik vond dit erg vervelend ook waren de huisbazen erg bemoeizuchtig.
wie heeft er tips voor kamers waar je ongestoord je gang kan gaan ?
Gr
Beste Stien,
Ik denk dat je een kamer in een Hotel kan huren. Overal hebben ze regels wat verblijf betreft vooral als je in een studentenhuis
komt te verblijven. Lastig als de huisbaas te veel bemoeit, ik snap het helemaal dat er regels zijn. UIt ervaring weet ik dat er genoeg studentenhuizen zijn waar er strak aan de regels gehouden dient te worden. Wat de studenten niet in Nl en Belgie doen willen zij vaak genoeg in Suriname uitproberen, waardoor er vele surinamers als ze stagiaires horen denken ze heel gauw negatief, het beeld wat ze presenteren is niet om naar huis te schrijven. Ik gids voor heel wat touroperators in Suriname en als ik kijk naar het gedrag van studenten laat ik mijn mond openvallen, zonder te overdrijven. 95% van de vrouwen die laten zich wel gaan, in een studentenhuis willen zij vaak losbandigheid elke dag een gabber naar huis mee nemen, of het een crimineel is of niet voor hun gaat het maar om 1 ding. Ken je het verhaal van Sanne :http://www.waterkant.net/suriname/2013/05/23/celstraf-voor-stagiaire-in-suriname-wegens-drugssmokkel/ ze trappen er bewust in. Ikmoet je aangeven dat er veel cultuurverschillen zijn en dat je als nederlander daarmee wel rekening dient te houden,Su is een land met grote sociale controle. De meisjes die komen zijn vaak heel naief, voor velen maakt het niet uit of ze een vriend in Nl hebben, ze gaan heftig te keer in de discotheken en nemen stiekempjes ook wel een gabbertje mee naar huis. Ik snap dat geen enkele huisbaas dit gedrag gaat toelaten. Elke dag feesten dat doe je in Nl niet, het lijkt wel als sommige losgerukt zijn vanhet thuisfront. Met je oproep plaats ik wel vraagtekens wat je precies bedoelt, je gang gaan…