Hallo, ik ga in juli via het project global exploration http://www.sge-online.nl/nepal/ 3 weken naar Nepal.
Nu is 1 van de opdrachten dat ik een kado moet meenemen voor een gastgezin, heeft iemand een idee wat een nuttig kado zou zijn waarmee ik ze dus echt blij kan maken???
Alvast bedankt voor het meedenken!!!
groetjes Danica
Er zijn heel veel powercuts in Nepal, dat kan oplopen tot 18 uur per dag GEEN stroom. Lampjes die werken op zonne-energie is dus welkom en nuttig, Ook kan je van die zaklampen meenemen waar je aan moet draaien en dan heb je een paar minuten licht. Maar een lampje op zonne energie doet het vaak 6 uur!
Neem dus geen electrische apparaten mee, omdat punt 1 energie duur is, en punt 2 deze er vaak niet is.
Wat ze lekker vinden… Stroopwafels 
Verder zou je zaadjes kunnen meenemen van tomatenplantjes, kunnen ze hun eigen tomaten kweken! Ik neem altijd zonnebloemzaden mee, en daar staat nu de hele tuin mee vol. Of sponsor een grote jute zak rijst!
Maar alsje vanuit Nederland iets meemoet nemen zou ik lampjes op zonne-energie meenemen. Veel plezier!
Niet nuttig, maar wel leuk voor erbij: kleine 'koelkast’magneetjes met tulpjes en molens. Zelfs als men geen koelkast heeft vindt men meestal wel iets om ze op vast te klikken, em het is ee leuk souvenier uit NL.