Kaart voor Zuid-Afrika

Aankomend najaar gaan we een rondreis door Zuid-Afrika maken, van Johannesburg, via enkele bekende plekken naar Kaapstad.
Daarvoor zouden we ook graag een papieren reisatlas bij de hand hebben. Hebben jullie hier goede suggesties voor? Welke kaarten zijn goed voor ZA?

Alvast bedankt!

Meestal krijg je bij de huurauto een kaartenboek, althans bij Hertz. Deze is niet heel erg gedetailleerd. Binnenkort ga ik met Budget en ben benieuwd wat daar bij zit. Maar wat zoek je precies? Detailkaarten of de doorgaande routes op kaart? Wij reizen altijd met gps wat voor ons voldoende is.

Hallo

Inderdaad, wat hierboven geschreven word klopt, een heel matige kaart, inderdaad van Hertz samen met
een GPS voldoet prima!
Huur eventueel een gps bij de auto, of neem een Garmin gps van jezelf of vrienden mee
en stop er een sd card in indien mogelijk bij sommige modellen!
Wij hebben daar een T4A (Tracks for Afrika) card gekocht en deze voldoet uitstekend !
Als je van een provincie kaarten wilt hebben, ga dan naar een plaatselijke info center
daar hebben ze vaak leuke en gratis kaarten en advies!

veel planplezier

Mapstudio is een heel fijne wegenkaart voor Zuid Afrika. Het is een boekje waar veel instaat. Te koop hier bij de ANWB, maar ze hebben die daar niet altijd. Maar in Zuid Afrika , kan je die bij elke boekhandel kopen. Kosten rond de R 60

Mapstudio is idd een fijn boekje voor de voorbereiding! Wij hebben 'm bij Donner gekocht, vast ook wel op internet of in reisboeknwinkel

Wij hebben deze ook aangeschaft. Erg duidelijk en uitgebreid.
Wij vertrekken over 4 weken en zijn er bijna helemaal klaar voor. :slight_smile:

Het gaat ons er voornamelijk om dat de belangrijkste ‘points of interest’ op de kaart staan, dus leuke lookouts, bijzondere highlights en dat soort dingen. Verder ga ik ervan uit dat ik met de kaart ook gewoon van A naar B kan komen, of is een GPS daarbij wel echt noodzakelijk in Zuid-Afrika?

Staat er allemaal op de mapstudio map…

1 like

Top, klinkt goed. Bestaat dat ding ook in ringband versie? (ik zie alleen een pocket editie in ringband)

En gebruiken jullie daarnaast ook nog een GPS of is dat in Zuid-Afrika niet nodig?

Wij hebben op onze eerste reis nooit een GPS gebruikt. En dat ging goed. We hebben altijd alles kunnen vinden. Maar een gps is altijd handig.

een de mapstudio heb je in een boekje… Ken geen ringband versie. Maar dat boekje is ook heel makkelijk te gebruiken hoor.