Jungle in Vietnam

Wij gaan deze zomer (juli -aug.2016) met onze kinderen (15,18 en 19 jaar) nara Vietnam. We willen onder André graag een jungle trekking doen. Weet iemand waar of in welk National Parc kunnen we de beste echte jungle kunnen ervaren?
Dank je wel vast, Lenneke

Hallo Lenneke,

Ik moet je schrijven dat ik niet zo ben van de jungle trekkings.
Vind het trekken over een bestaand bospad al best een uitdaging.

maar krijg wel goede recenties van trekkings door Mai Chau en Phong Nha.
Trekkings voor Mai Chau kan je overal vinden, maar voor Phong Nha kan je op deze site kijken.

Gr.
Ton.

Dag Lenneke,

N.a.v. de post van Ton heb ik contact gehad met Oxalis. Goed om te weten dat ze daar voor veel tours een strikte grens van 16 jaar hanteren. Dit is voor je jongste dus een probleem. Ze hebben echter ook (privé) trekkings vanaf 12 jaar.
Onderstaand vind je de reactie op een aantal vragen van mij. Wellicht heb jij hier ook iets aan.

Great to know your plan of your family to travel to Vietnam this summer. Unfortunately, I regret to let you know that we run adventure tours with safety being paramount. Therefore, we adhere to a strict minimum age of participants at 16 and 18 for Son Doong tour, so unfortunately 10 year-old children are not accepted, even private tours - are not designed for kids under 12. If the customers are under 16 but over 12, we can arrange the Tu Lan 2-day or Nuoc Nut 1-Day private tour .
By the way, I recommend you to contact Phong Nha Discovery http://phongnhadiscovery.com/english/ for the basic tours to Phong Nha Cave, Paradise Cave or daily National Park tour. The caves are also beautiful and those trips are more suitable.
*

Om het even helemaal compleet te maken, hierbij ook nog de reactie die ik kreeg van Phong Nha Discovery. Dit voorstel is gebaseerd op de leeftijd van onze kinderen (wij gaan in de zomer nl. ook met onze kinderen richting Vietnam) en kan me voorstellen dat voor de leeftijd van jouw kinderen andere opties geschikter zijn, maar zo krijg je een idee. Succes ermee!

*Based on your plan the best tour would be following

Option 1: Jungle trekking - Living valley and Dark cave exit (moderate up to hard, 2day 1 night)

Summary: 6km per day (12km in total), activities: trekking and swimming, caving, overnight in at campsite in the cave

Option 2: Dark cave - Botanical Garden - Jungle trekking (easy trekking level, 2day 1 night)

Summary: 4,5km per day (9 - 10 km in total), activities: trekking and swimming, overnight at camp site in the jungle

Option 3: Single day trip: http://phongnhadiscovery.com/english/tour-package/the-best-national-park-tour.html
*

1 like