Ik ga 3 weken een vriendin opzoeken. We wilden van singapore naar Bangkok reizen, maar nu kwam ik erachter dat de regenwouden op Borneo liggen. Ik zou toch graag een paar dagen naar dit gebied gaan. Een korte trektocht door de jungle (incl. oerang oetangs) staat hoog op mijn lijstje. Welk gedeelte is hier het beste voor geschikt? Regio Kuching of Regio Kota Kinabalu? Ik schat in dat we dan zo’n dag of 5 a 6 blijven.
Hallo,
Ik kan jou het volgende met mijn ogen dicht aanbevelen: www.sabah-borneo.nl
Deze Nederlander (getrouwd met een local) is al een heel eind gesettled in KK en kent er de allermooiste plekjes!
Een super aanrader.
[URL=“http://www.olaf_b”]
Bako national park!
Wij hebben 5 dagen in borneo gezeten in kuching, eerst een wezen kanoen over de rivieren daar en vervolgens langs oerang oetans met de boot naar de jungle/ bako! heel vet ook neusapen ghezien:)
Bako National Park ligt in ieder geval heel gunstig ten opzichte van Kuching. Je bent er snel (met de lokale bus eventueel) en je kunt er schitterende tochten maken. Maar een trekking met veel flora en fauna kan eigenlijk zo’n beetje overal op Borneo. Orang Oetangs zijn nergens gegarandeerd, behalve in de opvangcentra.
Bako National park is inderdaad een goeie! Fantastisch om deze schitterende beesten in het wild te zien!