Jordanie wandelvakantie in de woestijn

Hoi,

ik wil graag naar Jordanie en dan lijkt mij een wandelvakantie geweldig.
Hebben jullie adviezen?
gr. kolibrievlinder>>>>>>

Hallo! Wat leuk dat je gaat wandelen in Jordanie!

Je kan bij touroperator SNP kijken bij ‘wandelvakanties’ en ‘Jordanie’, die hebben vaak een leuk aanbod met een beperkte groep. En als je de website van Columbus Magazine bezoekt en naar de tab ‘droomreizen’ gaat kan je ook Jordanie opzoeken. Zij gaan vaak wat van de gebaande paden af, dus minder toeristische trekpleisters/activiteiten e.d.

Ga zeker wandelen in en rondom Petra en in Wadi Rum. In Wadi Rum zijn er diverse wandelmogelijkheden, van 1 dag tot meerdere dagen. Ook het ecologische natuurreservaat Dana is een aanrader. Als je in Amman bent kan je diverse wandelingen doen door de stad, dat gaat prima, maar is wel heuvelachtig. Ik denk dat je voor Wadi Rum en Dana beter met een gids kan wandelen ivm uitgestrektheid van het gebied.

Veel plezier!

Wij hebben een wandeling gemaakt door wadi dana van Dana naar de Feynan eco lodge. Echt super mooi en je komt bijna geen toerist tegen. Deze wandeling kan je zonder gids doen. De dag erop hebben we gewandeld rondom de feynan ecolodge ook dit kan zonder gids. Er zijn wel een aantal routes waar je wel een gids voor nodig hebt. Check eens onze website voor een reisverslag van deze wandeling wadi dana.