Spectaculaire groei Jordanië scoort weer goed. In vergelijking met vorig jaar mocht het land in de periode van januari tot en met half september ruim 130% meer Nederlanders verwelkomen. Dit blijkt uit de boekingscijfers van het ANVR/NIPO onderzoek. De verwachting is dat dit percentage nog meer zal groeien wanneer TUI Nederland eind oktober start met een wekelijkse Transavia charter naar Uvda/Eilat, waarbij men gemakkelijk de grens oversteekt naar buurland Jordanië.
Veilige en veelzijdige bestemming
Susan van Egmond, directeur van de Jordan Tourism Board in Amsterdam: "Jordanië is altijd een veilig land geweest, en wij zijn uiteraard zeer tevreden met het feit dat zowel de travel trade als de consument dit ook steeds meer ontdekt.”
De combinatie van prachtige natuur zoals de Wadi Rum woestijn, cultuur en historie zoals in de beroemde rode stad Petra en het duikersparadijs Aqaba maakt Jordanië tot een veelzijdige bestemming. Ook het Wellness-toerisme aan de Dode Zee is sterk aan het opkomen, hetgeen blijkt uit de ontwikkeling van een aantal nieuwe, luxueuze spa’s-en resorts in deze omgeving.
Positieve ontwikkeling
Op het gebied van MICE-toerisme is ook een positieve ontwikkeling te bespeuren. Jordanië, voorheen één van de meest populaire incentive bestemmingen ter wereld, wordt door steeds meer bedrijven opnieuw ontdekt als unieke incentive bestemming. Hierbij staan kwaliteit, service en maatwerk hoog in het vaandel.
Bron: TourPRess Holland