Jullie kennen inmiddels allemaal vast wel de vakantiebestemmingen Cherso, Salou, Rimini, Starbeach Bulgarije… Maar waarom vinden jongeren dit nou zo leuk? Waarom is het lastig interesse te kweken voor vrijwilligerswerk?
Ik ben nieuwsgierig naar jullie mening, wat jullie denken dat jongeren leuk vinden om te doen op vakantie (en wat niet), wat je hoort van je buurjongen/meisje, wat jullie zelf ‘vroeger’ vonden enzovoorts!
zon, strand, uitgaan, drank, sex, dit is zo ongeveer waar een jongeren vakantie naar de boven genoemde plaatsen om draait, dus ja wat zouden de jongeren die daar naartoe gaan nou zo leuk vinden
Het gaat inderdaad om zon, zee, strand en uitgaan. Zelf ben ik tot enkele jaren terug ook naar deze plaatsen in Spanje en Griekenland geweest. Ik wilde ook altijd wel wat cultureels erbij doen, maar (vrijwilligers)werk niet. Als je je daar voor opgeeft, ben je toch verplicht om dat te doen. Terwijl het juist op vakantie zo lekker is om ‘bij de dag te leven’. 's Morgens of de avond ervoor beslis je wat je gaat doen. Alles kan, maar niks moet