Jongeren (25 +) in Algarve

Hoi Petra,
Ik zit er al een tijdje over na te denken om ook een paar maanden te gaan werken in de Algarve, en wie weet als het zo goed bevald er te blijven. Ik werk in de horeca (hotel en bar)en las dat ze wel wat mensen kunnen gebruiken in april, maar ik spreek geen Portugees is dat een groot probleem? (wil het natuurlijk wel leren) mijn engels is redelijk. en heb je daar een eigen huisje of huur je iets? Hoe vind je daar bv een onderkomen, en wat kost het dan. Woon je trouwens al in Portugal?

Groetjes, Renate 38

Hi Renate,

Ja woon er nu zo´n 1,5 jaar met veel plezier.
In de Algarve kun je in de zomermaanden best terecht met engels. Zonder al te veel portugees al is het natuurlijk wel handig als je enkele woorden weet.
Als ik kijk naar de mensen die ik hier leer kennen die alleen een zomerseizoen werken en de onderkomens heb ik het voornamelijk over gedeelde kamers. Vele opties maar vooral veel jongeren. Je kan altijd zoeken naar een gedeelt app. of iets in die richting of gewoon wat spaargeld opzij zetten voor enkele maanden een wat duurdere woonomgeving op te zoeken zonder te hoeven delen.
Verwacht niet rijk te worden hier, minimum salaris in restaurant ligt tussen de 450 en de 600 euro per maand, fulltime werken (gemiddeld 44 uur) en dus niet gemakkelijk!
Mocht je meer info willen, mail me dan prive :slight_smile:
Groetjes
petra

Hallo,ik heb ook mensen bij mij die willen blijven en werken in Portugal en die het in het begin moeilijk hebben en die ik kamers verhuur aan zeer gunstige prijzen.Voor verdere inlichtingen kan je me altijd mailen.Zit touwens niet zo ver van je Petra.

Hallo allemaal,wat is het leuk dit allemaal te horen,wel ik run een bed & breakfast(ik ben niet zeker maar toch één van de goedkoopste oplossing )om er te verblijven en rustig uit te kijken naar wat komen zal.Je kan me altijd mailen [EMAIL=“sandra_fashion07@hotmail.com”]sandra_fashion07@hotmail.com
Tot later,Sandrinha

Hoi Petra,

Ik ben 22 jaar en wil graag samen met mijn vriend verhuizen naar portugal.
Mijn vriend is portugees, woont sinds zijn 7de in Nederland.
Voor ons is het qua woon ruimte wat makkelijker omdat we in het begin bij zijn moeder kunnen intrekken in Albufeira.
Nu is mijn vraag jij woont daar al een tijd hoe is het daar nu qua werk vinden? (crisis)
Het is echt onse droom om daar voor een halfjaar te blijven en misschien wel voorgoed alleen zijn we best bang vanwege de crisis.
Ik zoek voornamelijk horeca werk, au-pair werk, hotel, mijn Engels is goed en Portugees ben ik nog aan het leren.
Mijn vriend zou graag wat willen in de IT brance zijn Portugees is uitstekend.

Ik hoop dat je ons nog wat tips kunt geven!

Groetjes,

Sarah