Al een aantal weken sleur ik heel het internet af om iets wijzer te worden over het volgende:
Graag wil ik verhuizen naar Portugal (Algarve), Albufeira, Faro, Vilamoura, die streek. Nu ben ik op zoek naar een baan! Engels / Nederlands talig. Kan íemand mij hier verder mee helpen?? Tips zijn ook van harte welkom!
Het is al een tijdje geleden dat je je berichtje plaatste… Ben je inmiddels al wat wijzer geworden?
Mijn vriend en ik, maar ook een aantal familieleden, hebben het al heel lang over emigreren naar de zon. Portugal is ook vaak ter sprake gekomen,onder andere omdat familie daar altijd heeftoverwinterd, waardoor we er vaak zijn geweest.
Vorige week zijn we weer naar portugal geweest, naar Albufeira. Met name de dorpjes in de Algarve, ook in de buurt van de plaatsen die je noemt, zijn prachtig! Als je inmiddels tips hebt over waar te wonen, hoe aan werk te komen daar en aan wat voor kleine ondernemingen er behoefte is dan hoor ik dat erg graag! Als wij wat meer weten zullen we dat natuurlijk ook laten weten!
Ik woon hier al 22 jaar. Als je (seizoens)werk wilt in de horeca, kan je het beste de bars en restaurants inlopen met je contact gegevens in maart, april. Als je ander werk zoekt, kan je het beste de 3 locale krantjes kopen 1,2,3 Algarve, the Portugal News and The Resident. Daar staan vaak advertenties in. Ook als je een huisje of een apartement zoekt. Het mag logisch zijn dat de accommodatie in de kustplaatsjes duurder zijn dan een stukje in het binnenland.
Persoonlijk vind ik een auto onmisbaar hier.
Voor de rest is de Algarve een stuk duurder dan in Nederland, de BTW is ook onlangs verhoogd naar 23%.
Bij de Nederlandse Club Algarve vind je veel informatie over wonen en werken in de Algarve. Als je langer dan 6 maanden blijft, moet je een residencia aanvragen, maar dat is niet zo moeilijk als je Europeaan bent.
Er is ook een Nederlandse school in de Algarve als je emigreert met kinderen. www.siteright.com/nederlandseschoolalgarve
Ik zie dat jullie berichten al best oud zijn.
Nu hoop ik dat jullie mij op weg zouden kunnen helpen.
Mijn vriend is Portugees woont al sinds zijn 7de in Nederland.
Nu willen wij toch de grote stap maken en verhuizen naar Portugal.(algarve)
Woon ruimte is voor nu al gegereld het enige probleem is werk.
Ik ben op zoek naar Au-pair werk, horeca, kledingwinkel, tourisme.
Mijn vriend is meer op zoek naar werk in de IT branche.
Ons huis is in de omgeving van Albufeira.
Ik hoop dat jullie misschien tips hebben voor ons.
Alles is welkom!
Ik las deze berichtjes en ik moet zeggen dat er veel dingen in staan die mij niet overkomen als geheel waar ,wij constateren na een jaar hier te wonen dat Portugal juist niet duurder is dan Nederland Buiten de deur eten bijvoorbeeld is ook goedkoper `tuurlijk zijn er dingen duurder maar doorsnee genomen lijkt Portugal goedkoper.Maar de ambtelijke molen draait wel stroef moet je iets regelen trek er maar minstens een dag deel voor uit. En de Nl instanties zoals ambassade geven ook geen goede info sturen je ergens naar toe terwijl je daar niet eens moet wezen en geven tel. op die oud zijn .En de info die je in Nederland op doet zoals E104 form die je mee moet nemen is gewoon niet waar Het is een Europa maar ze communiceren niet met elkaar Het ene land weet niet wat er gebeurt in het anderenland Het is nog steeds geen een Europa al doet men dat wel denken