Joepie, in juli naar Costa Rica! (surftips anyone?)

Hoi, ik ben Marjolein, 31 jaar en woon in Oss. Ik ben freelance marketeer & muzikant en eind juni ga ik met mijn band op tour. Het laatste concert is in Mexico & daarna blijf ik nog een week of 3 in Midden-Amerika. Ik hoorde veel goede verhalen over Costa Rica en Panama, dus sinds een weekje heb ik mijn ticket geboekt! Ik hoop hier wat leuke tips op te doen & misschien zijn er nog wel mensen met eenzelfde soort plan in die periode. (10-27 juli)

De eerste week wil ik een beetje chillen + surfen aan een relaxed strandje. Ik hou wel van het Jack Johnson surfsfeertje, lekker dansen op het strand of met een gitaartje rond het kampvuur. Ik ben een beginnend surfer dus de golven hoeven geen metershoog te zijn.
Ik land in San Jose en ik dacht daar te kijken of ik juist naar de Caribean zal gaan of misschien naar de westkust. (Cahuita of Mal Pais?)
Iemand tips waar het fijn toeven is in juli?

Daarna wil ik zeker wat meer van de natuur zien. Wandelen en canopieen in het regenwoud, kijken of er schildpadjes zitten op het strand, vulkanen van dichtbij bewonderen, leuke mensen ontmoeten enz enz.
(Tortuguero / Corcovado en Arenal)

Alle aanraders of afraders zijn welkom natuurlijk! :dope:

Alvast superbedankt!

surfclub van nederlandse eigenaar:

Hi Marjolein! Costa Rica is fantastisch en Kalon Surf een erg goede eerste destination :wink: (het is van mij). Mocht je meer info willen stuur me een mailtje op kjeld@kalonsurf.com

Ik zou in elk geval niet naar de caribische kant gaan - Dominical, is erg relaxed met genoeg beginners stranden in de omgeving (en ook semi-advanced) en advanced als je zou willen. Nosara is ook prima om te beginnen maar is wat moeilijker om te komen vanuit San Jose. Aan deze kant (dominical) heb je ook nog Uvita (duiken), Quepos/Manual Antonio (national park) en ook Jaco/Playa Hermosa is dichtbij.