Surfen Costa Rica

Hoi!

Ik ga half september voor 6 weken naar costa rica. Ik ga eerst een 15 daagse rondreis maken. Daarna heb ik nog tijd over en wil ik graag leren surfen.

Heeft iemand tips waar je dit het beste kan doen? Wat is een leuke plek om te zitten?

groetjes,

Janne

Hoi,

Ik zou naar Domenica gaan aan de westkust.
dat is echt het surf walhalla voor alle surfdudes daar.
De golven zijn daar meestal hoog en super gaaf.

gr,

Eshanti.

Janne,
Ik kom al 4 jaar in Costa Rica en heb de hele west kust bezocht. Heb uiteindelijk mijn plekje gevonden in Punta Leona, wat 12 km noord van Jaco ligt.
Jaco is een zeer bekend surf center in Costa Rica. Op dit moment zijn daar de World Games surfing aan de gang en duurt een week.
Om surfen te leren is eigenlijk Punta Leona en betere plaats omdat de golven goed berekenbaar zijn en niet al te hoog en je kan vanaf het strand beginnen. Tevens is de zee daar niet vuil (geen gevaarlijke rotsen).
Mijn vriend surft daar al 15 jaar elke dag en er is een zeer vriendelijke gang van 15-20 jongens en meisjes die daar dagenlijks aktief zijn onder het oog van de reddingsbrigade.
Ik weet niet hoe groot je partie is waarmee je reist en ook niet je budget is voor “housing”, maar ik kan je eventueel in kontakt brengen met mijn vriend zodat je werkelijk leert surfen in Punta Leona.
Indien interessant, laat me weten [EMAIL=“arnospie@start.no”]arnospie@start.no

hay ,

ik woon hier nu een tijdje en ik heb zelf leren surfen in samara , ben even kwijt hoe de school heet maar het is vlak bij shake joe’s.
ik ben vervolgens vlak bij samara in nosara geweest en bij playa guiones gaan surfen bij coconut harry’s ( daar zijn de golven wat beter )

nja ajuus!

Ik ga waarschijnlijk in november naar Costa Rica en vroeg mij af of je kunt leren surfen in Samara, Manuel Antonio of Cahuita.

Groeten,
Wendy

Eshanti, ik las op een andere post dat je Bocas del Toro geweldig vindt. Ik welke maand ben je geweest?, ik lees namelijk in nogal veel reisverslagen dat het er ontzettend veel regent.

Hey! Playa Hermosa (vlakbij Jaco) is een bekend surfstrand van CR, maar wel voor ervaren surfers… Manuel Antonio is wel goed voor starters (en heel leuk… super strand!!)… maar volgens mij is het wel regenseizoen in september daar.
Ik heb net zelf een taalcursus gedaan in Puerto Viejo, hier kan je ook goed surfen (dichtbij Cahuita)… echt super tijd gehad!

Ik ben van plan om komende zomer ongeveer 4 weken naar Costa Rica te gaan om te backpacken en te surfen.

Heeft iemand tips wat de beste plek is als je nog helemaal geen surfervaring hebt? Daarnaast zou ik graag tips willen over housing: hostels/gedeeld appartement, of heeft iemand connecties? Volgens mij is surfen een kostbare sport, en als echte backpacker zijn alle tips over de kosten en budgetreizen/surfen meer dan welkom!

Groetjes,

Naline