Jet Airways of Turkish

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om komend najaar met mijn vriendin naar Sri Lanka te gaan.
Nu zijn we al een beetje de ticketprijzen in de gaten aan het houden, en concluderen dat we voor €625 met zowel Jet Airways als Turkish kunnen. De eerste heeft een overstap in Mumbai, de tweede in Istanbul, beide ongeveer van 2 uur.
Welke maatschappij zouden jullie kiezen en waarom?
Voor een tientje meer met Qatar is trouwens ook een optie, maar denk dat 55 minuten overstap daar wel te krap is of niet?

Jet airways ken ik zelf niet en ken ook geen ervaringen van andere mensen. Turkish schijnt prima airline te zijn (Al heb ik er zelf nooit mee gevlogen) en een 2 uur overstap klinkt wel als prima. Even benen strekken maar wel bijna meteen weer door! Qatar met 55 minuten klinkt mij ook als heel krap in de oren. Heb zelf ook overwogen om dat te doen maar toch wel beetje stressvol lijkt mij. Hoe is de prijs van Emirates? Ik ben wel fan van Emirates, heb er meerdere malen mee gevlogen naar Zuid Afrika, en zal ook met hun naar Sri lanka vliegen. Was voor mij dan ook wel de goedkoopste optie hoor dus dan is de keus makkelijk gemaakt, haha. Succes met kiezen! Maar ik denk dat als Turkish goedkoopste is met goede vliegtijden dat je dan een prima optie hebt.

Hoi hoi,

Heb al 5-6 x met Jet gevlogen maar steeds maximaal 3 uur, vluchten binnen het subcontinent dus. Later deze maand voor het eerst long-distance. Dus kan nog geen eindoordeel geven, voor de kortere vluchten was het excellent.

Qatar 55 minuten transit gaat prima, de nieuwe airport geeft je vrijwel altijd een aviobrug en ze letten zelf erg goed op korte overstappen. En richting Colombo zeker 2 vluchten per dag dus zelfs in het onwaarschijnlijke geval van missen is de vertraging nog te overzien. M’n grootste bezwaar/aandachtspunt met hen is dat je vluchten moet zien te krijgen tussen Doha en Colombo met een A330 of B777/787, niet met de A320. Zo’n kleiner vliegtuig met 3+3 stoelen vinden we gewoon aan de krappe kant voor 4.30 uur vliegen. (Met Turkish heb je weer zo’n kleinere voor Amsterdam-Istanbul maar dat is ruim onder de 4 uur.)

Op basis van onze ervaringen kan dus zowel Jet als (mits goede vliegtuig) Qatar. Geen ervaring met Turkish maar die heeft goede reputatie ja. Vroeger vlogen ze altijd Istanbul-Male-Colombo wat een vervelende 2 uur extra omweg is, hopelijk nu niet meer?

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Jet ken ik niet, Turkisch wel. Uitstekende maatschappij! Zou het zo weer doen. We vlogen naar Bangkok. Dus ook een lange vlucht. Mijn man is 1.93 en kon prima zijn benen kwijt. Daar ging het ons om.

Turkish vond ik zelf ontzettend fijn! Gewoon prima vliegtuigen en je krijgt er net te eten/drinken! Beenruimte was erg goed, had echt ruimte over gewoon. Stoelen zitten lekker vond ik. Jet airways heb ik geen ervaring mee.

Heb het nog ff gecheckt voor oktober: Turkish heeft inderdaad altijd die vervelende omweg via Male, met vlucht TK730/731. Je mag blijven zitten in het vliegtuig dus het is geen overstap maar wel een tussenlanding. :wereld:Overall reistijd is daarom met Qatar rond de 13 uur (door korte overstap), Jet 14 uur en Turkish 16 uur.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Gisteren met Emirates via Dusseldorf naar Sri Lanka gevlogen. We hebben ook andere maatschappijen getest, maar Emirates blijven wij het beste vinden. Met de A380 naar Dubai en dan Colombo. Totale reistijd inclusief overstap was 14 uur en de prijs € 601,-- Mijn man is 1,95m, geen probleem in de A380 en de 777-300ER.

Dank voor jullie reacties!
Kom net tickets tegen vanaf Brussel voor €433 met Turkish, denk dat ik die tussenlanding in Male dan maar voor lief neem:biggrin: