Jeep safari Coulered canyon + mozes berg info gevraagd

Hoi allemaal,cheer

Volgende maand gaan we naar Sharm el sheik. Vandaar willen we een jeepdagtocht maken naar Coulered canyon.
Wie weet er iets over te vertellen,( evt foto’s naar me sturen.) Hoe lang is de reis er naar toe met de Jeep. Hoelang rij je in de jeep door de woestijn? Wat kost het? Als je wat weet vertel het me graag!!

En informatie over de mozes berg. Is dat vlakbij de Coulered canyon?
Ik begrijp dat het een 3 uurige tocht naar boven is. Is dat te doen?
Hoe zijn de trappen? ( breed of smal, naar boven dezelfde trap als naar beneden?) Heeft iemand foto’s van de trap(pen).
Als iemand er informatie erover heeft, zeg het me, we denken dit ook te gaan doen, mits de trappen “normaal” zijn.

Groetjes van El

Ik kan je alleen over de Mozesberg vertellen!
Fantastische ervaring… maar “trappen” nou dat is een groot begrip, je beklimt een berg! 's Nachts omhoog… met enkel een zaklamp!
Wij werden om 22:00 bij ons hotel gehaald, om 0:30 waren we op de (geloof) 1000 meter hoogte (bij St. Catharina) om vanaf daar in de nacht (erg koud!) de tocht naar boven te maken en de zondsopgang te zien.
De tocht begon en 4 uur later, na stevig doorlopen/klimmen waren we boven… op de zonsopgang gewacht en vervolgens weer de 4 uur naar beneden… Het is echt wel een hele klim en alleen op het laatst zijn er “treden”… maar het is en blijft een berg… Goeie schoenen en warme kleding voor de nacht!
Maar zeker een ervaring om nooit en nooit te vergeten! Dus als je in aardig goede conditie bent en je kent het achterliggende verhaal van de Mozesberg dan is het een bijzondere ervaring!.. Ik weet alleen niet of ik het weer ga doen… ha ha ha…

Succes met de klim, maar geniet ook!
grtz

1 like

Zo krijg je misschien een beetje een idee…

1 like

Hoi Sjess,

Bedankt voor je informatie en foto’s. Ik denk dat ik er toch van af zie om de Mozesberg te beklimmen omdat het me toch iets te zwaar vind klinken.
Dan wordt het alleen de safaritocht in deze vakantie.

Groetjes van El

hallo,

over the coloured canyon kan ik je niks vertellen.
De Mozesberg is een schitterende excursie en kan goed vanuit Sharm gemaakt worden. Ik denk dat de transfer ca. 2,5 uur is met een minibus.
Op de locatie gaat het vervolgens via een pad omhoog. Dit is voor iedereen te doen met een normale conditie. Neem wel goed schoeisel en warme kleren mee, want boven is het koud! Ook iets te eten mee…de tentjes langs het pad zijn gezellig maar hebben niet echt veel qua eten.
De terugweg kan je een ander pad nemen, erg mooi en spectaculair met veel grote treden.

groetjes en veel plezier
dahabian

1 like

Wij hebben ook de Mozesberg beklommen. Onze zoon van 7 jaar was erbij en hij heeft het fantastisch gedaan. Er waren momenten dat bij ons de tong op de schoenen hing en dan riep hij: “kom op pap en mam, nog even en we zijn boven!”

Moraal van dit verhaal: ik denk dat je het best aankunt. Het is een geweldige ervaring die je je leven lang zult herinneren. Het is geweldig als je eenmaal boven bent en dan met mensen uit alle werelddelen de zon ziet opkomen!

1 like

Ik ben waarschijnlijk te laat, maar de Coloured Canyon is een erg mooie excursie. Het is wel een eind rijden vanuit Sharm voor je de woestijn in rijdt (160 km). Dan nog eens 45 min. hotsen en botsen voor je aan de ingang van de canyon bent.
Ik heb wat foto’s op mijn Virtual Tourist pagina.

1 like

lieve El,
IK heb uw vraag op deze pagina gezien. Ik zal blij zijn als Ik informatie over deze excursie geven, Ik heet ahmed khalil een Nederlandse talige gids In Egypte
Deze Excursie is echt aanrader tussen all excursies van sharm el sheik Tijdens deze excursie bezoekt u de Colored Canyon . wordt u om 07.30 uit het hotel opgehaald met jeep safari Naar Colored Canyon. De canyon is een berggebied met rotsen in diverse kleuren. De gesteenten hebben de kleuren: wit, geel, okereen berggebied met rotsen in diverse kleuren. De gesteenten hebben de kleuren: wit, geel, oker,[COLOR=black]rose, rood. De canyon bestrekt een totaal oppervlakte van [/COLOR]
[COLOR=black][COLOR=black]

[/COLOR][/COLOR]cursie .

Deze excursie kost 30 Euro Per persoon.

wij kunnen deze excursie voor u organiseren kunt u een kijkje nemen aan ons web site
www.goedkopevakantiesegypte.nl

Met mijn vriendlijke Groeten
Ahmed khalil
0020124789162:wereld:

1 like

Hallo allemaal,
Ik ben net een paar dagen terug van Egypte. We zijn naar de Color Canyon geweest.
Het was er erg mooi, echt aan te bevelen !
Bedankt voor jullie reacties!