Jeep kopen en rondtrekken door Zuidelijk Afrika

Ik ben 39 en wil graag nog veel leuke dingen doen. Iedereen is gesettled en daarom tijd voor spannende dingen. Ik heb nu bedacht dat ik in Johannesburg een jeep wil kopen en dan door Zuidelijk Afrika wil gaan trekken voor een half jaar of zo. Beetje camperen onderweg, maar ook genieten van het heerlijke eten en wijn, wat duiken, genieten van de natuur. Wie heeft zin om mee te gaan, is avontuurlijk, gemakkelijk, sportief en het liefst technisch en heeft vanaf oktober een half jaar vrij om dit te gaan doen?

Jolanda

hoi jolanda,
en heb je enig idee wat deze reis gaat kosten?
gr tuurke

Dat is heel lastig te zeggen. Hoe lang je mee wilt reizen bijvoorbeeld. Ik zou zelf graag van Zuid Afrika tot en met Ethiopie willen reizen en daar ben je wel een half jaar mee zoet denk ik. Doordat er een tent op het dak zit, kun je ook camperen en dat zal de kosten verminderen. Verder de kosten van benzine en zo die je deelt samen.

Maar wat zou je willen?

Jolanda

Hallo Jolanda,

Als je een half jaar later zou gaan, zou ik graag met je mee gaan. Maar “helaas” vertrek ik in september voor een half jaar naar Zuid-Amerika, daarna wil ik graag naar Afrika…

Gr. Hilde

Misschien iets voor je laatste maand? Ik denk pas te beginnen in oktober 2009 en ben wel een tijdje onderweg, dus misschien wat vanaf maart? Ik zal dan ongeveer in Kenia zijn.

Hoi Jolanda,
Jouw idee spreekt me zeker aan. Ook de vertrekdatum die je in gedachte hebt is voor mij ideaal. In eerste instantie wilde ik graag over land naar Afrika reizen, maar vanaf het zuiden beginnen spreekt me ook aan. Jij wilt in Ethiopia eindigen, ik zou graag in Ghana willen eindigen om daar vrienden te kunnen bezoeken (ik heb daar een half jaar gewoond.) Ook is mijn wens om Mali te gaan zien. Ik zou vanaf een bepaald punt natuurlijk mijn eigen plan kunnen gaan trekken.

Mijn budget is wellicht iets beperkter… (lekker eten+ duiken vind ik te gek maar wel duur)
Ik ben 28 jaar, ben niet technisch maar hou wel van auto rijden, ook in Afrika!

Misschien is het handig als je me bij interesse mailt, zodat we eea uitgebreider kunnen uitwisselen.

Groeten Rianne
[EMAIL=“naarafrika@live.com”]naarafrika@live.com