Je laatste souvenir uit Australië

Wat is het laatste souvenir dat je uit Australië hebt meegenomen?

Ugg boots

Ik heb een groot pak Timtams meegenomen en allemaal kleine koala-knuffeltjes met handen als knijpertjes. Familie en vrienden hebben dus allemaal een Aussie dier die een Aussie koekje vasthoudt, gekregen!

een prachtige didge met een mooi geluid, gekocht in Darwin at Mindill beach :wereld:

Een didgeridoo, gekocht in perth.

T-shirt van Sydney en natuurlijk heel veel Koala’s pluche voor fam en vriendinnen…

Een didgeridoo

TimTams (gelukkig is er een Australian/Britisch winkeltje vlak bij mij, dus koop om de paar maanden/weken een pak:cheer:)

Een fles witte port uit de Barossa valley. Waanzinig lekker dus eh… we hebben hem niet lang bewaard :wink:

Ha,ha, die timtamliefhebbers toch. Zie er al een paar voorbijkomen. lol2

Ik had dus maar 3 pakken timtams meegenomen. Nou,die waren zó op met 4 man natuurlijk. SPIJT dat ik had dat ik niet dat leuke tasje met 10 pakken had gekocht op het vliegveld. Kostte 45 AUD, vond het toen te duur.

Dus hier gezocht en heb 12 pakken thuis laten bezorgen door timtamslam. lol2 (ook al op) Kostte naar verhouding net zo veel, maar ja. 't Was errug lekker :cheer:

Ik had eerst adressen gevraagd bij de eigenaar van timtamslam, en ze was zo aardig om allerlei adressen en zelfs ookvan internetwinkels te geven. Bij deze , voor de lliefhebbers van timtams

Hieronder een lijstje met verkooppunten van de Tim Tams.

• www.timtamslam.nl

• Bostelaar - Steenweg 21-23 te Utrecht www.jacbostelaar.nl

• Kelly’s Expat shopping - Piet Heinstraat 105 te Den Haag www.kellys-expat-shopping.eu

• Thomas Green - Frederik Hendriklaan 71 te Den Haag

• Eichholtz - Leidsestraat 48 te Amsterdam

• Kiwisauce - Van Ostadestraat 147 te Amsterdam

• Pacific Groningen - Oosterstraat 65 te Groningen

• A Taste of Home - Gedempte Oude Gracht 42 te Haarlem

• The Dutch Outback Shop - www.dutch-outback.com

Enjoy!! (and think of :AUSTRALIA )

1 like

Tien koalaknuffelsleutelhangers en een klein plastic potje met rood zand uit Alice… Om af en toe aan te snuffelen, te voelen, te kijken…

Schelpen, zand en stenen.

schelpen zand en stenen… terugverlangen naar dat geweldige land zal wel gewoon altijd blijven…

TimTams zo grappig ik ben hier al ruim 1 jaar en heb er nog nooit eentje gegeten. Moet ik toch maar eens gauw proberen zie ik al :biggrin:

Ik ga in November naar Melbourne en wil ook wat Uggs in slaan…weet je wat de prijzen zoal zijn? En ik heb gehoord dat ze in Australie in de grote supermarkten te koop zijn?? en hoeveel Uggs mag je mee terug nemen in je koffer???

dat weet ik nog niet wij gaan in september

[quote="“Wereldwijzer Redactie, post:1, topic:100244"”]

Wat is het laatste souvenir dat je uit Australië hebt meegenomen?

[/quote]

Niet meegenomen maar nagestuurd, telt dat ook??

Een boete voor te snel rijden met een relocation camper. $162.- verhoogd met $60 administratie kosten.:mad:

Mijn laatste souvernir nog niet meegenomen, want mijn laatste reis naar Australië nog niet gemaakt. Maar wel een goed idee gezien. De volgende keer neem ik ook een potje zand mee uit de Outback, kan ik er thuis ook aan ruiken en nog lang nagenieten van die prachtige uitgestrektheid…

Dat idee had ik ook! heel fijn om in NL nog een mooie herrinering te hebben! wanner ga je naar Australie dan?

gr. Angel

Angela, het plastic potje met het rode zand wat ik meebracht is een van de dierbaarste herinneringen, samen met de drie kleine rode steentjes die ik opraapte op één van die grote lege parkeerplaatsen onderweg van Alice naar Uluru. Samen met mijn dochter van 17, twee vrouwen in een campertje, schijnbaar alleen op de wereld, alleen met de zebravinkjes en een grote groene watertank. De mooiste reis van mijn leven tot nu toe, de stilte, de uitgestrektheid, de schoonheid.
Het enige wat een beetje helpt tegen de heimwee naar Australië is de wetenschap dat ik terugga. Niet ooit maar snel.
Alvast een hele fijne reis!