Je laatste souvenir uit Australië

Mijn volgende reis staat nog niet vast (helaas). Waarschijnlijk moet ik wachten tot 2014. En dan moet ik ook nog een keuze maken. Wordt het Australië (waar ik al een aantal keren ben geweest maar waar ik waanzinnig naar terug verlang) of wordt het de Panamericana, wat me ook een bijzonder mooi traject lijkt. Ik denk er nog over na, ideaal zou zijn als ik het kon combineren. ik droom er nog even over verder…

Uggs kan je in Australië overal kopen. Maar de vraag is wat je wilt, officiële Uggs of Uggs die je feitelijk ook in Nederland voor een habbekrats kunt kopen? In Oz varieert de prijs van een paar tientjes (in dollar natuurlijk) tot een paar honderd dollar. Uiteraard heb je de officiële Uggs niet voor een paar tientjes. Even googelen en je weet waar je op moet letten als je officiële Uggs wilt hebben (en dan niet de Amerikaanse, maar de Aussie-versie natuurlijk!)

Grappig, nog niemand zegt: honderden foto’s. Wij laten regelmatig als screensaver een bepaald jaar Australië langs komen. Verder een prachtig houten doosje met een kookaburra er op, een aboriginal schilderij en een didgeridoo, gekocht in een kleine winkel/werkplaats tussen Katherine en Katherine gorge. En een Hema Road Atlas om ooit alle routes die we hebben gereden eens in te tekenen. Maarja, bij 120.000 kilometer is dat een hele klus.
Oh ja ook nog tientallen schelpen. En ik ben vast wat vergeten. Oh ja, Stoner Ginger Wine.

Ben zelf nooit in Aussie land geweest maar familie van mij heeft wel een souvenirs mee genomen vanuit Australia, dat waren een voetbalsjaaltje van Adelaide United en Perth Glory en een officiele voetbalshirt van de Socceroos.

Ik ben er nog niet geweest, wij gaan in augustus maar ik lees hier nergens iets over aboriginal kunst, ik heb van die mooie puntjes schilderijen gezien, kan je die gewoon kopen langs de weg of word je dan erg belazerd, dat het gewoon fabriekswerk is.
gr.Wilma

Wat heet belazerd. Als het niet koopt als een belegging, als je het zelf erg mooi vindt, wat is er dan mis mee. Kijk, wacht niet tot de tax free winkel op het vliegveld. En denk ook niet dat als je iets origineels wilt hebben, je voor een prikkie klaar bent. Kijk eens hier om mee te beginnen: http://www.aboriginalartstore.com.au/aboriginal-art/1-to-500/?status=stock&page=2
Ik zal in Australië nog eens verder informeren waar je goed terecht kunt.

ik ben nog steeds in australie maar heb 2 weken geleden een tattoo van een wedge tailed eagle laten zetten. denk dat ik die wel mee neem terug naar holland:)

Mag je schelpen van het strand meenemen naar nederland in het vliegtuig, ik ben altijd bang dat ik de verkeerde meeneem.

Mag niet maar we hebben hier schalen vol. Elk jaar wat in schoenen in bagage verstopt. Als je gecontroleerd wordt, ben je de klos, schelpen kwijt en dikke boete.

Dank je wel Willem. maar dat doe ik maar niet, ze kunnen het zien zitten met de rontgen detectie, dus ik ga dat risico niet lopen. al blijft het raar dat je niet 1 0f 2 dood normale schelpjes mee mag nemen.